Inlägg från: jessica1979 |Visa alla inlägg
  • jessica1979

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Är tranbärstabletter det bästa att äta för att "sura till sig"? Någon som vet var man hittar det billigast isf? Kul att många är gravida här! Jag ska sluta med p-piller vilken dag som helst här tänkte jag och köra med äl-stickor ett par månader innan vi börjar bebisverkstad på riktigt. Har en pojke sen innan och en av varje hade ju varit kul!

• jessica1979

Det finns ingen som beställt på nätet som har tips på var det är billigt? Nätet brukar ju vara billigare än i hälsokostaffären.

• jessica1979

Vid vilket ph dör alla spermier då? Nån som vet? Eller alla bara kör på chans? Man vill ju gärna bli gravid överhuvudtaget.

• jessica1979
    jessica1979 skrev 2010-03-09 15:19:06 följande:
    Vid vilket ph dör alla spermier då? Nån som vet? Eller alla bara kör på chans? Man vill ju gärna bli gravid överhuvudtaget.
    Puffar lite....
  • jessica1979
    telma64 skrev 2010-03-10 10:18:17 följande:
    Optimalt pH värde för spermiernas rörelse och överlevnad I det fertila sekretet är mellan 7.0 och 8.5 (Världshälsoorganisationens riktvärde-WHO). Sperman är väldigt känslig vid lågt (surt) pH, och i mindre utsträckning vid förhöjt (alkaliskt) pH. Vid pH-värden under nivåer på 6.9, dör allt fler spermier vid sjunkande pH värde Sperma är även känslig för både högt och lågt osmotiskt förhållande
    Intressant! Tack! De som strävar efter lägre ph här verkar ju försöka ta sig en bra bit under 7 så frågan är hur bra det är för fertilteten egentligen. Det känns ju sådär när det rekommenderas hej vilt i en massa trådar och det kanske blir till det sämre. Å andra sidan så är det ju upp till var och en att välja om man ska gå på alla dessa förslag som finns. Men jag vette tusan nu om jag känner för att försöka sänka mitt pH.
  • jessica1979
    lajm skrev 2010-03-11 19:31:07 följande:
    Ja, jag håller tummarna för oss. Men om det nu inte tar sig den här månaden så ska vi försöka hålla på oss ett tag = inte ha sex _för_ nära ÄL. Känner INGA symtom alls så tror nog inte det blidde nåt plus den här gången. Hoppas verkligen det tar sig för dig med. Och att det är en liten tjejspermie som hittar fram först Någon som kan svara på vad Bisolvon gör?
    Som jag förstått det så tunnar det ut "slemmet" som spermierna ska ta sig igenom vilket ska göra det lättare för dem att ta sig fram. Bisolvon verkar ju slemlösande. Jag är dock osäker på om jag vågar testa då det rekommenderas att inte ta Bisolvon de första tre graviditetsmånaderna om det inte är nödvändigt.
  • jessica1979
    Valkyrian1 skrev 2010-03-11 20:09:12 följande:
    Panikångest.
    Ok, förstår om det känns viktigt att det blir så mkt som möjligt som du tänkt dig. Hoppas det kommer en liten kille snart och allt går bra. Kram!
  • jessica1979
    Valkyrian1 skrev 2010-03-22 06:13:45 följande:
    Hej! Vill bara skriva några rader, för att få ner oron!!!! Jag kommer åka till förlossningen idag, min förkylning är kvar, men under "kontroll", som sagt, ingen feber, så det måste ju vara ok då. Natten har varit ganska jobbig, mycket ångest och lite sömn. Behövde verkligen all sömn jag kunde få inatt, men vaknade hela tiden. Men kanske inte så konstigt när idag ska förhoppningsvis hända det största man får vara med om:) Trots min förbaskade ångest och rädsla, ska jag ta mig igenom detta och förhoppningsvis inom 12 timmar har jag bebis hos mig:) Är inte idag Sveriges vanligaste födelsedag? Hoppas det inte är fullt på BB bara, skulle vara underbart med eget rum;). Nu har jag babbat OT för mycket....skriver här igen när han(?) har kommit. (Tar ju givetvis med mig min kära laptop och mobila bredband)Kram alla//
    Lycka till! Allt kommer gå SÅ bra ska du se!
  • jessica1979
    Miffi skrev 2010-03-22 10:01:02 följande:
    Jag har precis PLUSSAT! Skulle bara testa för att jag hittade ett sista test och det blev positivt.Är i chocktillstånd.....Hoppas att liten nu vill stanna
    Grattis! Vad had har du kört med för knep för att försöka få en tjej?
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke