Väntan på en liten skrev 2010-08-04 11:14:28 följande:
Min ton? Hör du den alltså? Jag är iaf inte bitter och varför skulle jag ens vara det? Varför skulle jag då inte försöka få bebis denna månad om jag vore bitter?
Jag tycker alla ska vara tacksamma som väntar barn, även om det är ett barn efter ett one night stand eller efter flertalet IVF försök.
Tror du på allt? Om du inte tror på något försöker då folk att få dig att tro på det då? Det finns inga garantier att ät trambär och du får en dotter. Min syrra har aldrig ätit tranbär och har ändå 2 döttrar, min mamma åt aldrig och har 4 döttrar. Jag tycker det måste vara så jobbigt att äta och göra allt för att få en flicka och så blir det en pojke istället.
Jag blir upprörd över trådar där blivande mammor var så säkra på att det var en flicka och så visar ultraljudet på en pojke istället. Man kunde ha sluppit må så dåligt över det liksom.
Jag tycker inte det är onödigt, men jag förstår inte varför könet är så extremt viktigt för vissa, alla vet ju om det är 50/50 och hur kan man då bli så besviken går inte ihop för mig?
Än en gång:
1. Du verkar inte vara så bra på dethär med sannolikhetslära så jag ska hjälpa dig lite. Att flickspermier klarar sura miljöer bättre än pojkspermier och att flickspermier lever längre och att pojkspermier är snabbare betyder INTE att det blir en flicka varje gång någon gör en sur miljö eller har sex innan ÄL. Det betyder bara att sannolikheten för det är större. Ingen har lksom någonsinn påstått att man med 100% säkerhet får en flicka om man gör detta, bara att sannolikheten är större.
2. Jag har faktiskt läst igenom delar av denna tråd och tidigare i den var du gravid och önskade dig en flicka så kasta inte sten i glashus!
3. Jag vet ingen i denna tråd som är otacksam över att den är gravid.
4. Bitterheten genomsyrar varenda ett av dina inlägg. Att du inte försöker bli gravid denna månad har ingenting med det att göra.
5. Det är inte 50/50 med vilket kön man får.
6. Att man blir besviken över vilket kön ens bebis har, i en millisekund, gör inte dig mer barnlös. Låt andra bekymra sig om sitt så sköter du ditt.