Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
angående ägglossning, ägglosning sker 12-48 timmar efter Fullstegring, det är så jag har förstått det i alla fall :)
Jag har länken till den amerikanska studien med 6000 familjer. Riktigt intressant sida faktiskt :)
http://www.in-gender.com/XYU/Odds/Gender_Odds.aspx
jag vet att jag inte skriver allt för ofta i den här tråden men som jag sagt innan så följer jag den med spänning :) ska bli kul att se er "statistik" :) kanske är som så att man inte kan påverka, men det är ändå kul med alla dessa teorier :P självklart hoppas man på frisk bebis oavsett kön! men ändå kul att spekulera.
Skrållan1978, lycka till på ditt ultraljud idag :) hoppas allt är bra med bebisen och att ni får reda på vad ni väntar för liten :)
Nej, jag formulerade mig inget vidare nu ser jag när jag läser i de gamla inläggen :/
Ingen aning om hon älskar honom.. han är klart tydligt inte hennes favorit, det märks.. dem har inte någon mor-son relation skulle jag inte säga. men som du sa, inget som går att göra något åt nu.
Någon som vet hur ultraljudet gick för skrållan1978 idag? jag är så nyfiken :))
Elsans, lycka till med bebisverkstaden. Vi försöker inte ännu men ska öppna bebisverkstaden i januari så jag läser denna tråden med spänning under tiden :) Jag har två pojkar sen innan så det vore kul att försöka sig på flickbak och se om teorin stämmer, båda mina pojkar var gjorda på äl-dagen.
Påvägmotsyskon, wow vilken fin gravidmage!! Jag vågar inte gissa mig på kön eftersom jag så dålig på det där men det kan nog mycket väl vara en liten flicka chansen är ju 50/50 :) Lycka till på ditt ultraljud :)
Angående väntan på en liten så är det väll bäst bara att ignorera henne? Det är ju ganska så tydligt att hon bara är här för att starta dålig stämning i tråden och tycker det är kul när det bits på kroken.
är det inte 50/50? :S
Bisolvon är slemlösande och därmed blir även flytningarna påverkade av den och därmed lättare för flicksperimerna att simma tänkte jag
Var lika bra att jag inte var gravid för i måndags så ramlade min yngste son av att han lyckades klättra upp på broräcket och ramlade ner ca 2 meter ner bland träd och stenar och fick en raktur på underbenet. Var i två omgångar och röntkade hans ben och det hade inte varit bra om jag hade varit gravid. Hade på söndagen och under måndagen fått spotting så jag visste att mensen var på G.
Så nu är min lillprins gipsad ifrån tårna till mitten av sitt lår. Jobbigt för en 1,5 åring som är aktiv och skulle vilja springa runt och leka Läkaren trodde dock att det skulle räcka med 3-4 veckor med gipset. Meeen det är låååång tid för en liten. Har idag lyckats röra sig runt i huset med ålning och krypning. Han är så duktig och tapper.
Lycka till på vägmotsyskon :)) Håller tummarna för dig!!
Coolasupermamsen, tranbär gynnar flickbak :)