Inlägg från: Väntan på en liten |Visa alla inlägg
  • Väntan på en liten

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Skrev här inne för flera månader sedan och sedan hittade jag ingen fortsättninsgtråd.

Undrar nu. om man har sex på ÄL-dagen är förutsättningarna för flicka högre då?

Var får ni tag på tranbärstabletter? Äter man de fram till ÄL eller hela cykeln? Hur många per dag?

Längtar...
  • Väntan på en liten
    jennyfer skrev 2010-04-19 14:28:17 följande:
    Nope, sex på ÄL-dagen är för att maxa chansen för en pojke. Ett par dagar innan rekommenderas för flickbak. Tranbärskapslar hittar du enklast på Hälsokost. Vanlig tranbärsjuice hittar du i mataffären, men jag skulle nog satsa på kapslarna för en jämnare pH-sänkning.
    Ok, blandar ihop det hela tiden.

Får kolla på hälsokosten inför nästa  cykel efter tranbärstabletter om det inte tar sig denna cykel.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    mmc skrev 2010-04-19 21:59:44 följande:
    Ja, det är väl kanske så. Känner mig bara så snuvad- det var ju nu jag skulle få koll !...vill ju så gärna få en flicka (men en liten grabb är oxå varmt välkommen såklart!)
    Kan verkligen rek att tempa för att få bra koll på att ÄL verkligen sker då ÄL test kan visa positivt eller negativt trots att det visar fel. Jag har fått pos fast jag inte hat nån ÄL under lång tid. Med fertility friend har ju nu bra koll på vad som sker.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    skrållan1978 skrev 2010-04-21 16:03:15 följande:
    Skönt att allt var bra.
    Längtar...
  • Väntan på en liten

Skrållan: De små vita prickarna vid huvudet (till vänster i bild) är det små händerna eller nävarna, paddlar, hi hi? Gud vad sött...vill också NUUUUUU!!!!

Längtar...
  • Väntan på en liten

Om man ska försöka sig på en flicka ska man undvika att ha sex på ÄL dagen då? Vilka dagar då?

Vet inte om man ska tro så mycket på det här. Bara se på mina systrar.

Min ena halvsyrra har ingen koll alls och har en dotter och två söner.
    Min andra helsyrra hade jättekoll och hade sex från dagarna innan ÄL, under och efter och fick en dotter.

En kompis till mig har sex i stort varje dag och har en son oh två döttrar.

Men det kan ju vara kul och se om man gör på ett visst sätt och se om det då stämmer. Givetvis så blir jag absolut inte ledsen oavsett kön, det är ju ett barn jag vill ha.

Längtar...
  • Väntan på en liten
    Lilla Fjun skrev 2010-04-22 20:45:07 följande:
    Apropå mitt tidigare inlägg om fertilitetsmonitorn så gjorde vi såhär. När monitorn visade HÖG fertilitet sexade vi och när den steg upp till MAX sexade vi inte för att inte komma för nära inpå ÄL (för vårt tjejbak). Tyckte den var till stor hjälp.Om någon är intresserad ska vi sälja vår nu när jag blivit gravid!
    Inboxa mig om pris för den är du snäll.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    Lilla Fjun skrev 2010-04-22 20:56:09 följande:
    Kommer inte in på din sida
    Du har inbox

Hoppas det kom fram
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    mmc skrev 2010-04-21 21:08:54 följande:
    Tack för alla tips om ÄL! Jag testade igår kväll igen - å hade stegring! Idag känner jag oxå att det är ÄL-dag, har alltid supermycket värk i magen o ryggen på ÄL-dagen och dagen efter. Har haft regelbunden ÄL o mens ända sedan jag slutade med minipillerna för några månader sedan, men den här gången var den 5 dagar sen. Kommer mensen (å nästa ÄL) då oxå komma senare, tro? Vi ska ju påbörja tjejbaket nästa månad!!  
    Borde ju bli så. Är så för mig iaf.
    Längtar...
  • Väntan på en liten
    telma64 skrev 2010-04-23 19:16:30 följande:
    jag har blivit moster till en liten flicka, nu längtar man ju ännu mera efter en egen liten plutt, att det ska vara så j...la svårt att bli gravid en tredje gång..
    Känner igen mig. Alla mina systrar (yngre än mig) har alla fått barn och här står man snart 1 år senare efter man satte fart i babyverkstan lika ogravid fortfarande. Känns som man aldrig kommer att lyckas
    Längtar...
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke