• Elsans

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Hej! Jag undrar om ni har någon listtråd eller så där det står hur ni bakar? Jag ska sluta med p-piller om 1v och vill försöka baka en dotter till.

Tänker på dig Skrållan!!

Väntan på liten: Det är inte särskillt schysst att gå in i en massa "planerar trådar" och gnälla om hur fel alla gör som tex vill ha ett visst kön eftersom det finns dom som inga barn har. Att någon annan vill ha en med snippa eller snopp gör dig inte mer barnlös. Detta är inte direkt första gången du gör så här.

• Elsans
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 17:15:43 följande:
    Tar nog fel person för jag har då inte gnällt på andra om det som du påstår. och som sagt, respektera att andra tycker annorlunda som sagt.
    Jo, det har du visst det. Får tyvärr inte länka i tråden men somsagt, jag har själv sett det i en annan tråd jag har skrivit i. Jag respekterar absolut att du inte tror på att det går att påverka könet på barnet men lägger jag någon som helst vikt vid det? Självklart inte! Det som däremot inte är ok är att du, som sagt, går in och gnälelr i fel trådar. Ja, det är jobbigt att vara barnlös men betyder det att är det ok att gnälla om det på sättet "var tacksamma över att ni kan få barn istället" i en tråd där du faktiskt inte hör hemma. Nej, verkligen inte! Eller tycker du att jag s ka gå in och gnälla om att min abort var jobbig i en missfallstråd?  Nej, precis. respektlöst!
    Klaraah skrev 2010-08-02 16:54:03 följande:
    Med killarna hade vi sex varje dag kring äl. Med tjejen i magen hade vi endast sex 3-4 dagar innan äl så jag tror på shettles-metoden.
    den metoden tänker jag prova! Något annat man kan göra samtidigt? Har läst om varma bad för pappan och att äta surt (för vem?)
  • Elsans
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 17:37:28 följande:
    Vilken tråd menar du nu? Denna? jag har inte skrivit något av det du skriver i en massa trådar på planerar barn. Det jag menade är att man ska vara lycklig att man har barn/får barn oavsett kön. Det är som att säga till en barnlös person att hoppas jag verkligen får en flicka och beklaga sig när det ända en barnlös vill ha är ett barn, det är väl väldigt taskigt. Vill du skriva om din abort i en MF-tråd så visst gör det.

Jag förstår inte varför det är så fe att framföra sin åsikt, jag ska respektera alla andras känslor och tyckanden men vad jag tycker ska bara förlögligas och ifrågasättas.

Undrar hur min syster som hade sex 2-3 dagar EFTER ÄL kunde få en flicka och hur hon kunde få en pojke med sex 2-3 dagar FÖRE ÄL? Som sagt jag har bara svårt att tro det och jag bryr mig inte om kön påmitt kommande barn, lägger inte ner tid på knölar hit och dit och om det är snippa eller snopp eller barn öht just nu.
    kan ni respektera det?
    Du fattar alltså fortfarande inte skillnaden? Ja, det är taskigt att säga till en barnlös att man absolut bara vill ha ett visst kön men det är INTE samma sak som att skriva det här. Det här är nämligen en tråd som är till för oss som vill försöka skaffa ett visst kön. Det innebär inte att ett barn med mostatt kön inte kommer vara precis lika älskat eller önskat, det innebär bara att man vill göra det man kan och försöka. Och vem har någonsin skrivit om att något av sätten fungerar med 100%.  Jisses!

jag respekterar absolut att du inte bryr dig om könet ett barn har eller om du skaffar barn öht. Jag undrar bara vad du gör här när du uppenbarligen inte är en av oss som vill försöka få ett barn med ett visst kön.
  • Elsans

Nej, du har inte gnällt om just att skaffa ett visst kön i andra trådar. Du har skrivit i en annan  tråd som jag har läst att man ska vara tacksam över att kunna få barn öht när tråden handlade om planering.  Att man planerar kön innebär inte att man inte är tacksam.

Att folk har skrivit om dig i denhär tråden innan hade jag ingen aning om, jag kom precis hit, förstås är det inte ok.

Så. Nu tänker jag inte diskutera detta med dig mer utan skriva om det tråden faktiskt handlar om för uppenbarligen kommer vi ingenstans och jag vill inte paja tråden.

• Elsans

Jag skrev inte OM dig. Jag skrev TILL dig.

Tänker somsagt inte diskutera med dig längre utan vill skriva om det tråden handlar om nu.

• Elsans
    skrållan1978 skrev 2010-08-02 19:10:29 följande:
    hej allihopa=) hur står det till? här e det bra, magen växer o idag fick jag snällt inse att mina byxor e för små=/ växer mkt nu o dom gör ont när jag väl trilskat mig på dom=) så får väl köpa nya=) Är i v 28 nu o liten därinne sparkar runt som aldrig förr, i bland tror jag han/hon ska sparka sig ut med ena foten, mkt skum känsla=)

Andfådd, o trött o orken finns inte riktigt med längre=) Börjar längta sjukt mkt efter mitt lilla knyte nu, vill pussa o gosa o myyyysa med bebis=)

Stor kram till er alla härinne! love ya!
    Ååååh, va mysigt!!!
  • Elsans
    skrållan1978 skrev 2010-08-02 22:00:23 följande:
    Hittade en från förra veckan men jag tycker faktiskt den vuxit sen dess med=) ska ta kort o visa i morrn, men lägger ut färra veckans magbild sålänge=))) vad tros, pojkmage eller flickmage? ni som e duktiga på sånt?
    Ojojoj, vilken fin mage! Längtar ännu mer tills det är min tur nu! Jag är absolut inte duktig på sånt men den ser ut som min mage gjorde när jag var gravid så jag tror tjej,

Är det någon här inne som planerar fortfarande eller är alla gravida?
  • Elsans
    telma64 skrev 2010-08-03 13:40:19 följande:
    jag är inte gravid har försökt länge nu och det verkar inte som det vill ta sig hoppas det tar sig för dig när du vill bli gravid..
    Håller tummarna för att det gör det för dig snart! kram! Tack!
    skrållan1978 skrev 2010-08-03 14:43:32 följande:
    håller tummarna för dig telma=)) och elsans oxå=) Blir nog snart gravida tror jag=) känsla jag har!
    tack tar sista p-pillret på söndag!
  • Elsans
    skrållan1978 skrev 2010-08-03 14:54:15 följande:
    Elsans: åhh vad spännande,! skickar massa graviditets-baciller till dig=))))
    /¤%&¤#¤#!¤#"#W&%¤U&(/(I&%&%¤#W¤!"#%"!%¤#&%/()=)?
    Tack! Suger i mig aaaaaaaaaalla!!
  • Elsans
    Väntan på en liten skrev 2010-08-04 11:14:28 följande:
    Min ton? Hör du den alltså? Jag är iaf inte bitter och varför skulle jag ens vara det? Varför skulle jag då inte försöka få bebis denna månad om jag vore bitter?

Jag tycker alla ska vara tacksamma som väntar barn, även om det är ett barn efter ett one night stand eller efter flertalet IVF försök.

Tror du på allt? Om du inte tror på något försöker då folk att få dig att tro på det då? Det finns inga garantier att ät trambär och du får en dotter. Min syrra har aldrig ätit tranbär och har ändå 2 döttrar, min mamma åt aldrig och har 4 döttrar. Jag tycker det måste vara så jobbigt att äta och göra allt för att få en flicka och så blir det en pojke istället.

Jag blir upprörd över trådar där blivande mammor var så säkra på att det var en flicka och så visar ultraljudet på en pojke istället. Man kunde ha sluppit må så dåligt över det liksom.

Jag tycker inte det är onödigt, men jag förstår inte varför könet är så extremt viktigt för vissa, alla vet ju om det är 50/50 och hur kan man då bli så besviken går inte ihop för mig?
    Än en gång:

1. Du verkar inte vara så bra på dethär med sannolikhetslära så jag ska hjälpa dig lite. Att flickspermier klarar sura miljöer bättre än pojkspermier och att flickspermier lever längre och att pojkspermier är snabbare betyder INTE att det blir en flicka varje gång någon gör en sur miljö eller har sex innan ÄL. Det betyder bara att sannolikheten för det är större. Ingen har lksom någonsinn påstått att man med 100% säkerhet får en flicka om man gör detta, bara att sannolikheten är större.

2. Jag har faktiskt läst igenom delar av denna tråd och  tidigare i den var du gravid och önskade dig en flicka så kasta inte sten i glashus!

3. Jag vet ingen i denna tråd som är otacksam över att den är gravid.

4. Bitterheten genomsyrar varenda ett av dina inlägg. Att du inte försöker bli gravid denna månad har ingenting med det att göra.

5. Det är inte 50/50 med vilket kön man får.

6. Att man blir besviken över vilket kön ens bebis har, i en millisekund, gör inte dig mer barnlös. Låt andra bekymra sig om sitt så sköter du ditt.
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke