Inlägg från: Klaraah |Visa alla inlägg
  • Klaraah

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Om man inte har så bråttom att bli gravid och väldigt gärna vill ha en tjej så ska man göra det 4-5 dagar innan äl. Annars är sista dagen 3 dagar innan äl, dvs i dag för din del. 1-2 dagar innan verkar det vara 50/50 vad man får. På ägglossningsdagen och dagen efter ska man sexa för kille.

• Klaraah

Jo man ska ju sexa ofta från mensen slutat tom 2-4 dagar innan äl. Jag skulle sluta senast 3 dagar innan äl. Jag märkte av tranbärstabletterna snabbt så jag tror inte att man ska använda dem hela perioden. Jag har känslig mage och fick magkatarr av dem för att det blev så surt.

• Klaraah

Hej Skrållan! Tror det går bra för dig på alla sätt på tisdag. Det är ju bra att de är supernoga. Kram, Klaraah.

Jag ska på rul den 16 juni. Lite orolig. Har kännt sparkar i 1-2 veckor men om jag inte känner under en dag så blir det oro igen. Jag har sagt till så många att jag är gravid, borde nog inte ha gjort det. Hoppas att allt kommer att se bra ut!

Vi har två killar och hoppas på en tjej. Är lite orolig för hur jag ska ta det om det är en kille, men det går ju inte att veta nu. Bara att vänta. Någon annan som har tips på hur man kan förbereda sig inför ett kön som man inte hoppas på?

• Klaraah

Då måste ju jag skriva också. Har två pojkar och är gravid i vecka 18. Hoppas på en flicka. Vi kommer nog att ta reda på kön på rul om 1,5 vecka. Troligen säger vi inget till andra om att vi tagit reda på könet.

• Klaraah

Vi har som sagt två killar och vet vi inte vad den tredje blir. Min man har en syster och en bror. Hans bror har först tre pojkar, sen en flicka. Hon var oplanerad. Jag tror att oplanerade barn oftare blir flickor. Tror att min man har mycket pojkspermier, får skylla på honom. Eller så kanske det är så att jag har rätt ph för killar.

• Klaraah

Jag har som sagt två killar och ska på rul på onsdag. Känner mig himla nervös. Har hela tiden trott att det är mest för att jag haft tre ma (dock tidigare i graviditeten). Men nu börjar jag inse att jag är faktiskt himla nervös inför vad det ska bli för kön. Skulle ju vara så fantastiskt med en flicka.

Undrar ni som har killar och som nu hoppas på tjej. När hade ni sex? Vi hade sex 2,5 dagar innan äl vilket väl är ok, dock bara en gång. Sägs ju att man ska ha färska spermier för tjej. Åt inga tranbärstabletter för jag blev så sur i magen så jag fick magkatarr den gången jag prövade. Hade ju inte varit helt fel att ha haft sex 5 dagar innan, men antar att det inte garanterar något.

Det som gör mig lite ledsen är när jag läser om tjejer som har av båda könen. När de sedan är gravida så vill de absolut ha en tjej och kör alla metoder som finns. Är det så mycket mysigare, roligare med en tjej? Det måste de ju tycka eftersom de prövat båda.

• Klaraah

Grattis MCH!!!! Förstår att du kan känna lättnad också! Man går och är rädd för att bli besviken och orolig för hur man ska ta det. Skönt att det är över. Hoppas du kan koppla av och njuta av graviditeten nu. Jag återkommer efter rul på onsdag. Tredje kille? = )

• Klaraah

Påvägmotsyskon - det finns alltid möjlighet till tjej. Kollar lite på en amerikansk sajt och där skrivs om olika metoder, som att köra max 3 dagar innan - medan andra skriver om att det handlar mer om ph. Sur - blir tjej. Så man kanske borde kört tranbärstabletter...

• Klaraah

MCH - hade du en eller flera killar innan?

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke