Inlägg från: Shtatzënë |Visa alla inlägg
  • Shtatzënë

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

miiamariia skrev 2010-03-08 06:06:48 följande:
    Vi skulle vilja ha en flicka har 2 pojkar, börjar bebisverkstan om ca 6månader. Har pstav just nu, är det någo som vet när man ska ta ut pstaven och hur lång tid det tar för att få äl?
    P-stav är känd för att behöva lång tid på sig likaså p-spruta.. Jag hade nog satsat på iallafall 1-2 månader innan jag skulle vilja FÖRSÖKA bli gravid... Dvs om jag ska försöka i augusti så åker den ut i juni typ... Finns ju andra metoder man kan använda den tiden tycker jag.
  • Shtatzënë

Miffi: Kan tyvärr inte svara då jag inte haft med såna test att göra men ska hålla tummarna för er!!!

• Shtatzënë
    na96gen skrev 2010-03-08 16:13:33 följande:
    hejom man vill baka en tjej när skall man sexa då man har ÄL på torsdag ?
    Idag senast hahaha Iaf vad jag fattat som!
  • Shtatzënë
    na96gen skrev 2010-03-08 16:36:42 följande:
    vi sexade i lördags.. men vet ej om det räcker ... Vill sååååå gärna ha en liten flickaKnaprar tranbärstabletter så att allt skall vara som det skall hihi
    Satsa på idag åxå då. Det hade jag gjort! Barn innan?
  • Shtatzënë
    na96gen skrev 2010-03-08 16:42:01 följande:
    Japp har två barn sedan innan. En tjej och en grabb. Underbart
    Som jag då! Och på dem "önskade" jag inte kön alls!
    Men nu gör jag det!
    Kanske för att man har en av varje sen innan? hehehe kul att tro att man kan påverka iallafall
  • Shtatzënë
    miiamariia skrev 2010-03-10 20:47:50 följande:
    Nu har jag äntligen ringt för att boka tid för utplock av pstav, så förhoppningsvis så får vi en liten bebis 2011 :)
    Vad roligt!
    När ska du plocka bort den? Och ska ni köra direkt eller hur har ni tänkt?
  • Shtatzënë
    MrsMuffin skrev 2010-03-15 11:09:19 följande:
    Hänger med i tråden...här hemma tänker vi börja försöka göra barn i augusti ungefär. Längtar!!! Skall gifta oss i juli, så innan dess vill jag helst inte bli med bebis. Har två små killar födda 07 och 08:a, så jag hoppas förstås på en flicka.. Kan ngn rätta mig om jag fattat fel, men för "tjejbakning" bör man:1) Ha sex några dagar INNAN ägglossning (?) 2) Äta transbärskapslar..?3) Dricka mkt juice, äta frukt och sånt? Samt äta mindre än vanligt? ( Fan..blir svårt, är hopplös när det gäller käk, visst äter jag frukt och grönt, men äääälskar godis, kött och fet mat...gaaaah, blir svårt att ändra kost! ) Har jag förstått saken rätt?
    Gud vad trevligt att ha en med i tråden som liksom jag ska vänta till efter sommaren med att börja baka unge!
    Vi kpommer åxå vänta. Jag studerar och vill att det ska passa in i mina utbildningar och inte göra så jag får hoppa av eller liknande.
  • Shtatzënë
    MrsMuffin skrev 2010-03-15 17:34:06 följande:
    MaLiQe: Trevligt att råkas! Vi tänker börja i augusti ungefär..tror jag. Om man blir med barn i augusti, kommer bebisen i...april då??? ( är dålig på att räkna, hehe )Skall ev utomlands i februari och måste kunna flyga...så en bebis gjord i augusti borde väl funka?? ( om det tar sig direkt vill säga )
    Hmm enl Fl så början av aug= maj Slutet av augusti= Juni.
    Jag tar mitt sista piller 6e augusti och sen kör vi fritt fall hahahaha
    Jag vill ha ett juni barn om jag får välja!
    Vi ska till makens hemland i juli/augusti så rätt lagom tycker jag. Blir jag inte gravid i augusti/september så väntar vi tyvärr till i december... Kan inte föda barn utomlands juh!!!
    Fick första barnet i Maj och gick kanon att ha med honom i augusti/september det året. Dottern som är född i November var mycket svårare att ha med sommaren efter!!!
  • Shtatzënë
    lajm skrev 2010-03-15 21:21:30 följande:
    Hej alla. Gissa vem som plussat idag? Japp, fick en glad överraskning när jag såg plusset. Vi skulle ju inte börja baka flicka förrän i Maj för att satsa på en tidig -2011 bebis men nu hade vi oskyddat sex dagen före ÄL så nu blir det säkert en liten kille igen. Inte för att det gör något men jag har verkligen köpt hem allt för att baka tjej i Maj. Ha ha.. Jag tog tranbärstabletter samma kväll och några dagar efter det.. Min son blir 11 månader nu i slutet av mars så det kommer bli 1 år och 7 månader mellan barnen. Är det någon som har barn tätt som kan peppa mig lite? Jag är verkligen jätteglad för plusset och behöver bara någon som kan ge positiva ord om tätt mellan barnen.
    Åh grattis!!!
    Vad roligt om än oplanerat!!
    Jag har 18 månader nästan mellan mina 2. Det var... omvälvande i början...
    Första barnet riktigt svartsjuk... Och bebis med kolik...
    Minns INGET från de fösta 5 månaderna kan jag säga...
    MEN har igen det idag! De har sååå bra kontakt och så mycket utbyte av varandra! Helt klart värt ALLT slit som är i början!
    Nu finns det ju inget som säger varken att ditt första blir svartsjukt eller andra får kolik men det KAN vara tufft iallafall! Och det bör mannog räkna med.

Det jag tycker var tristast är egentligen att han inte förstod alls... Man kunde inte förbereda honom, prata med honom om lillasyster eller göra det spännande.
    Det var typ bara en dag var han ensambarn och allt det innebäroch andra dagen var där en skrikig unge som tog av HANS plats.
  • Shtatzënë
    skrållan1978 skrev 2010-03-17 09:48:40 följande:
    ja ska bli kul o se hur många som får det dom försökte tillverka=))) vi försökte på flicka men tror vi hade sex lite för nära inpå äl, hade sex 2,4,5, dgr före äl , tror nog det blir en pojke här, men ska bli spännande o se, känslan säger dock tjej denna gången. Vi ska inte ta reda på könet vid UL, (trots att man får det här OM man vill) då det är vårt sista barn så får det bli en överraskning, OM nu inte bebisen råkar visa upp sig då, som sagt efter 6  barn så har man lärt sig vart man ska kika, jag får helt enkelt blunda när dom mäter lårbenet=)*ler*
    haha Tja när vi var på ul med mitt första barn så kissade han! Syntes såååå väl att det var en pojk så fanns inget att deala med!
  • Shtatzënë
    Valkyrian1 skrev 2010-03-21 09:56:40 följande:
    Hej alla!!!! Imorrn är det då ÄNTLIGEN dags, men finns ett orosmoln. Jga har åkt på världens dunderförkylning:( Nån som har erfarenhet av att föda som sjukling???? Jag menar, kvinnor har väl fött genom tiderna med sjukdomar. Nyss härjade ju svininfluensan, så klart födde väl de oxå barn? Sånt kan man ju inte styra över. Men jag har ju "lyxen" imorgon att jag kan skjuta på det till Tis, men det vill man ju inte helst. Iallefall, hur det än blir är jag skitnervös inför förl. men såå REDO:)Kram alla//
    Min första födde jag när jag hade influensa... Undrar omd et var en bidragande orsak till att det tog 4 dygn? Hmm har itne tänkt på det innan.
    Iallafall TA MED NÄSSPRAY!!
    Mitt i krystvärkarna täpptes näsan till så ag fick inte luft!! Total panik hade jag!!!
    De kom med såna dära droppar som hjälpte INGENTING... Så se till att bunkra upp med spray! Lycka till!
    Är inte aaaalls avundsjuk på dig som snart får gosa bebis!
  • Shtatzënë

Alltså det här med att ha sex visst antal dagar innan, på ÄL elelr efter osv vi har under hela vårt förhållande haft sex MINST en gång om dagen dvs måste ju lyckats pricka ÄL båda gångerna jag blitt gravid men då åxå haft före och efter...
    Jag har en av varje... Det får mej att tvivla väldigt och tro mycket på slumpen

Apropå det så gick ag in på karta 5 Idag JIPPI!!! Bara exakt 24 veckor kvar till verkstaden startar! *ironi* Vaddå dödslång tid tills dess!!!
    Hoppas jag får maginfluensa och RÅKAR bli gravid innan hahahahaha
    Nej nu skojjade jag för det vill jag itne heller! Kunde man inte bara hoppat till augusti lite snabbt? Hoppat över några månader detta året?!

• Shtatzënë

Valkyrian: Lycka till! Hoppas allt går jättebra!! Vi ser fram imot uppdatering!!!

Miffi: GRATTIS!!!!!!! Åh va roligt!!

• Shtatzënë

hihi undrar hur det går för valkyrian?
    Om hon ligger med sin lille gosse p magen och njuter nu?

• Shtatzënë
    Valkyrian1 skrev 2010-03-23 15:04:46 följande:
     Det gör jag. Ligger på BB nu, har inte tid att skriva så mycket nu. Förl. var fruktansvärd, slutade i snitt. Men bebis och mår bra. Skriver mer sen. Men nu är han här, Marwin// Kram ocg GRATTIS Miffi//
    Men åååh! Mys!
    Jag har tänkt på dig! Har ju ingen bra erf av igångsättning....
    Trist att det blev snitt men bra att ni mår bra nu ialalfall allihopa!
    Stort grattis till lille Marwin! Vad säger alla stolta systrarna?
  • Shtatzënë

*suck* Vad avundsjuk man blir när man läser här inne!!
    En annan var och hämtade ut de sista 3 kartorna piller så lite går man ju framåt iallafall! Fast det inte känns som det direkt!!

Grattis till er alla som bakar bebis just nu och till er som redan fått!!!

• Shtatzënë
    moccasin skrev 2010-05-11 09:47:46 följande:
    Frågar igen och hoppas någon kan hjälpa mig.Hur bakar man en tös?
    Någon får rätta mig om jag har fel!

Men jag TROR man bakar en tös genom att ha det lite surare i underlivet, ingen orgasm för tjejjen, och komma långt ut i underlivet dvs inget sex bakifrån! Och ha sex dagarna INNAN ÄL men inte under ÄL tror jag att jag läst åxå... Killen ska ha det varmt och svettigt om juvelerna. Det tar kål på pojkarna

Något jag glömt? Missuppfattat???
  • Shtatzënë

Åh snart joinar jag er här!

Börjar näst sista kartan på tisdag!

• Shtatzënë

Miffi: Tack!

Klaraah: Jag har en av varje och vill ha en liten grabb nästa gång om man får önska vilket är helt tillåtet här! Ska iallafall försöka få till det så med de knep som finns.
    Har varit en jobbig väntan sen i mars då vi bestämde oss för att sluta när pillrena var slut men nu ser man ju faktiskt slutet på vägen om man säger så!

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke