• mmc

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Då får väl jag oxå ta o säga grattis till Doria!{#lang_emotions_smile}
    Vi har precis börjat försöka oss på en tvåa. Köpte äl-test... och enligt dom har jag ingen ägglossning. Härligt!

• mmc

Jag o min man ska försöka oss på en liten tjej. Jag har smygläst lite härinne och förstått att tranbärstabletter kan vara till "hjälp". Bisolvonet är jag dock lite tveksam till... om det nu tunnar ut "slemmet" borde väl killspermierna oxå simma fram ännu snabbare än utan Bisolvonet -det borde alltså inte öka chanserna för en tjej, eller hur?

• mmc

Go'kväll!
    Vi ska ju försöka oss på att baka en tjej, så nu behöver jag lite hjälp! {#lang_emotions_smile}
    Jag har ägglossning måndagen den 22/3 - när är då sista dagen att sexa?
    ...o hur ska man egentligen göra med Bisolvonet? Jag har köpt kapslar, men har inte börjat ta dom än.

• mmc
    telma64 skrev 2010-03-14 22:04:53 följande:
    det bästa är att sexa 3-4 dagar innna Äl för tjej, bisolvonet vet jag inte varför man tar för att tillverka en tjej eftersom det gör att det blir lättare för spermierna att ta sig in och då borde det ju bli en pojke eftersom de sägs vara snabbare men dör fortare
    Ok!! Dock verkar det som om jag fått ÄL redan idag o vi sexade i förrgår... så nu är det väl bara till att hoppas : )
  • mmc

Jag blir knäpp! Har försökt få koll på min äl med äl-tester, men den här månaden verkar jag inte ha nån äl alls?! Vi tänkte försöka oss på ett flickbak i maj, så det känns som om det är "sista chansen" att få koll på den nu innan tjejbaket. Enligt testet har jag fortfarande ingen äl (borde haft den i fredags), men nu ikväll har jag äl-ont. Kan testet visa så fel??

• mmc

Ja, det är väl kanske så. Känner mig bara så snuvad- det var ju nu jag skulle få koll !
    ...vill ju så gärna få en flicka (men en liten grabb är oxå varmt välkommen såklart!{#lang_emotions_smile})

• mmc

Tack för alla tips om ÄL! Jag testade igår kväll igen - å hade stegring! Idag känner jag oxå att det är ÄL-dag, har alltid supermycket värk i magen o ryggen på ÄL-dagen och dagen efter. Har haft regelbunden ÄL o mens ända sedan jag slutade med minipillerna för några månader sedan, men den här gången var den 5 dagar sen. Kommer mensen (å nästa ÄL) då oxå komma senare, tro? Vi ska ju påbörja tjejbaket nästa månad!! {#lang_emotions_smile} 

• mmc

När jag var gravid med min son hade jag oxå en typisk pojkmage o hjärtljuden låg alltid på runt 145.

En liten fråga om ÄL: Jag brukar alltid KÄNNA att jag har ÄL. Kommer de här känningarna före, under eller efter ÄL?

• mmc

Ok. Jag brukar testa med CB's digitala ÄL-test på eftermiddagen o när jag fått positivt test får jag alltid känningar på förmiddagen efter. Känningarna håller i sig även dagen efter, så jag har alltså känningar i två dagar. Varför jag undrar o vill veta så exakt är för att vi ska försöka oss på ett tjejbak i maj. Vill bli gravid NU!!{#lang_emotions_smile}

• mmc
    Summerlove skrev 2010-04-28 20:42:00 följande:
    Jag vågar inte chansa på med mer än att ta 1 tablett om dagen.. det har inte tagit sig hittils när jag ätit 2 om dagen.. Men nu har jag börjat äta rosenrot också så äl om lite mer än en vecka, sen får vi bara hoppas
    Vad är det för styrka på dina tabletter? Jag har tranbärskapslar på 500 mg. På burken står det att man ska ta 1-2 kapslar 3 ggr dagligen, men det vågar man kanske inte..?
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke