Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
Kikar in... Vart köper man PH-stickor???
Kikar in... Vart köper man PH-stickor???
Hänger med i tråden...här hemma tänker vi börja försöka göra barn i augusti ungefär. Längtar!!! Skall gifta oss i juli, så innan dess vill jag helst inte bli med bebis.
Har två små killar födda 07 och 08:a, så jag hoppas förstås på en flicka.. Kan ngn rätta mig om jag fattat fel, men för "tjejbakning" bör man:
1) Ha sex några dagar INNAN ägglossning (?)
2) Äta transbärskapslar..?
3) Dricka mkt juice, äta frukt och sånt? Samt äta mindre än vanligt? ( Fan..blir svårt, är hopplös när det gäller käk, visst äter jag frukt och grönt, men äääälskar godis, kött och fet mat...gaaaah, blir svårt att ändra kost! )
Har jag förstått saken rätt?
MaLiQe: Trevligt att råkas! Vi tänker börja i augusti ungefär..tror jag. Om man blir med barn i augusti, kommer bebisen i...april då??? ( är dålig på att räkna, hehe )
Skall ev utomlands i februari och måste kunna flyga...så en bebis gjord i augusti borde väl funka?? ( om det tar sig direkt vill säga )
LukasoViktorsmamma: Har aldrig hört att killfoster är större än tjejfoster i vecka 8-9 typ, men det kanske stämmer? Borde det inte vara väldigt individuellt?? Hm, kan noll om sådant där...trots att jag fått två barn själv. Antar att du hoppas på en liten flicka?
lajm: Har 15 månader mellan mina pojkar, den första tiden var jobbig, fast det berodde nog mest på att sambon började jobba i Norge när lilleman var 1 månad... Var alltså ensam i veckorna, och vi har aldrig barnvakt så det var...tufft.
Jag skulle dock kunna göra detta igen, nemas problemas!! Mina killar har lekt ihop sen minstingen var 6 månader...nu är de 3 och 2 och härjar runt konstant. Visst blir de ovänner titt som tätt ( de leker ju med samma grejor till exempel... ), men för det mesta kan de sysselsätta sig lääänge. ( som nu när jag glor på Familjeliv höhö ).
De har jättekul ihop. Det jag tyckte var jobbigast var första sommaren när lilleman var bebis och storebror bara var drygt ett..MYCKET bärande. Men denna period är ju kort! Som sagt, skulle utan tvekan kunna skaffa tätt igen, trots att jag som sagt varit mkt ensam med barnen och aldrig har barnvakt.
GRATTIS till plusset!!!!!!!!
Längesen jag skrev här...grattis till alla som plussat/varit på RUL etc! Jag har två pojkar och de är givetvis BÄST (hihi), skulle aldrig byta ut dem mot nåt annat. Men självklart önskar jag mig en tjej nästa gång. Hade jag haft två flickor hade jag önskat mig en pojk. För omväxlings skull liksom..
Kul med "något annat", andra kläder, annat namn, annorlunda helt enkelt! Fast först och främst önskar jag mig ett friskt barn. ÅH om man finge en tredje, frisk bebis - då vore man välsignad. Är övertygad om att få en till kille, är så van att vara killmamma nu haha...
Har ej satt igång nån bebiverkstad än, skall gifta oss och sådär nu i sommar.
Jag vill gärna ha en tjej pga...omväxling. Ha ha! Tänk vad coolt om vi fick en liten dotter, då har hon två storebröder hemma som förhoppningsvis alltid kommer ta hand om henne.
Vad gäller mor och dotter relationen har jag ingen sådan nära relation med min mamma, däremot skulle jag gärna vilja uppleva detta..kanske skulle jag få det om jag fick en tjej. Å andra sidan kan jag ibland önska att - om vi har turen att få ett tredje barn - nästa bebis skulle bli en grabb till. Tufft att ha tre grabbar hemma, tänk vad skoj de kommer få.. Själv har jag två bröder, har dock alltid stått väldigt nära dem. Allting har två sidor, men framförallt vore det skoj med omväxling!
Vi får väl se...hoppas denna tråden varar till i höst så man kan få vara mer delaktig hehe.
På väg mot syskon:
Grattis till kommande lillprinsen!! Fantastiskt med tre grabbar hemma, och framförallt underbart att allt var väl med bebisen!!! <3
Måste fråga; kan ngn (igen...) skriva (kortfattat) vad som gäller för tjej/killbak????
Och hur 17 vet man när man har ÄL egentligen..??? Jag har en 29-30dagars cykel tror jag...väldigt regelbunden, men nu har spiralen åkt ut så vi får väl se hur det blir framöver.
(Vet ej om jag sagt hej förresten...eller jo, det har jag nog haha. är alldeles nygift och tog ut spiralen i måndags - hoppas på att bli gravid med nr 3 nu i höst. Har två pojkar sedan tidigare)
Räknar man 14 dagar från första mensdagen...??? Pinsamt värre, men jag har verkligen inte fattat haha.
Kan ngn meddela vad som gäller för tjejbak nu igen?
Måste kolla, jag funderar på att köpa tranbärstabletter....är bara lite rädd att de kan ställa till nåt så att jag inte blir gravid överhuvudtaget. Vad tror ni andra??
Har ÄL (tror jag..) sista helgen i augusti, och borde alltså (för att öka chanserna till flicka) mysa innan ÄL va??? Har ej fattat det där ännu...