• Sleepingbeuty

Hej alla från sleepy :-) ÄD 40+ tråd

Hej Alla.Startar en ny tråd och jag finns i min presentation också. Hur går det för er alla 40+ med era ÄD och behöver ni hjälp så hör av er.

Tänkte vi kunde hjälpa varandra en del här också.

Jag har en tråd också under läkemedel: www.familjeliv.se/Forum-7-130/m49621736.html

Har mkt erfranhet från ÄD i flera länder och har varit på FL i flera år nu.
    En del känner igen mig för många är jag ny.

Elaka inlägg anmäls!

Kramar Sleepy

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-15 10:16
    I min presentation kan ni läsa om reprocentralen, där vi kan hjälpa till.
  • Svar på tråden Hej alla från sleepy :-) ÄD 40+ tråd
  • Sleepingbeuty

Så klart, det är ju samma substans i dom Östrogen.de ligger väl båda på 2 mg?

• Sleepingbeuty

Är du på G med ditt andra nu?{#lang_emotions_smile}

• Sleepingbeuty

Tack vad du e gullig.
    Att du har blandat spelar ingen roll då de innehåller samma.
    Ibland kan man ju få östrogenblödningar, så är den bara liten så ska du inte vara orolig. Var den stor så ska du kolla din slemhinna med VUL igen så du vet om du har blött ut det du har byggt upp.Eller om det upprepas.
    Kolla bara att dina tabletter ligger på 2 mg, så är det helt ok att blanda.Östrogen som östrogen.Bara olika namn.{#lang_emotions_smile}

• Sleepingbeuty

Du menar om slemhinna är övermättad, har jag svårt att tro när du står på bara 4 mg. Kolla med VUL; det är det enda raka för att få veta.
    Många VUL brukar jag rekommendera så man vet vad som händer där inne.

Var du ordentligt nedreglerad inför denna gången, eller kör du bara med östrogen?

• Sleepingbeuty

Ok 2 mgX3. Nä jag tror du har vanliga östrogen blödningar.ELLER om du har varit nära livmodertappen som är känslig kanske, så kan man ju blöda från den.

Håller tummar på VUL. Kram på dig

• Sleepingbeuty

Hej Milla{#lang_emotions_flower}
    Det finns kliniker i hel a Europa och det jag har lärt mig genom åren är att INTE bara gå på hur deras hemsidor ser ut. Utan det som är bäst att gå på är hur kommunikationen fungerar.Svarar dom snabbt när du har frågor om din ÄD.
    Man måste hitta "sin" klinik som passar enbäst och det är så individuellt vad man känner känns rätt.Det finns många kliniker som är bra mkt billigare än AVA klinikerna och minst lika bra eller bättre t o m.
    Så det de flesta gör är att man skriver sin fertilitetshistoria till flera kliniker och inväntar svaren på väntetid och priserna, så tar man sen och sorterar.
    Många åker till AVA klinikerna och du som är snart 40 år har ju så klart finland som kanske bästa val,om du är ute efter nordisk utseende. Annars så finns det bra kliniker i Lettland,Riga.Tjeckien,Polen,Estland,Kreta,Grekland och spanien.
    Även på Island finns det en,De som du hört om är nog EGV i Riga,AVA klinikerna som finns i Tammerfors,Åbo,Riga,Lissabon och i ett nytt land som jag just nu inte kommer ihåg.Elite i estland,Irema i Spanien,reprofit i Tjeckien,Lifkliniken på Kreta. det finns många många mer, men det är bara du som kan välja.En klinik ska vara duktiga på att odla ägg,ha en bra embryolog och skickliga läkare för insättning av embryon.
    Så börja googla och skicka samma formulär till de kliniker du hittar och invänta svar redan nu,Just för att sånt tar tid och att du har ett alternativ OM du slulle misslyckas med din IVF: det finns också en mängd prover du bör ta.En utredning.men det kan jag inte ta här. Du kan läsa min presentation.
    Sen är det många tjejer här som kan också.det fins en ÄD tråd för de som gör det utomlands. Lycka till.{#lang_emotions_smile}

• Sleepingbeuty

Jo det står som biverkningar eller under behandlingar att man kan få östrogenblödningar eller spottings av östrogenbehandling.Min gyn påtalar detta ofta också.

• Sleepingbeuty

Läs min presentation Inkan.

Svar på tråden Hej alla från sleepy :-) ÄD 40+ tråd