Hej Milla
Det finns kliniker i hel a Europa och det jag har lärt mig genom åren är att INTE bara gå på hur deras hemsidor ser ut. Utan det som är bäst att gå på är hur kommunikationen fungerar.Svarar dom snabbt när du har frågor om din ÄD.
Man måste hitta "sin" klinik som passar enbäst och det är så individuellt vad man känner känns rätt.Det finns många kliniker som är bra mkt billigare än AVA klinikerna och minst lika bra eller bättre t o m.
Så det de flesta gör är att man skriver sin fertilitetshistoria till flera kliniker och inväntar svaren på väntetid och priserna, så tar man sen och sorterar.
Många åker till AVA klinikerna och du som är snart 40 år har ju så klart finland som kanske bästa val,om du är ute efter nordisk utseende. Annars så finns det bra kliniker i Lettland,Riga.Tjeckien,Polen,Estland,Kreta,Grekland och spanien.
Även på Island finns det en,De som du hört om är nog EGV i Riga,AVA klinikerna som finns i Tammerfors,Åbo,Riga,Lissabon och i ett nytt land som jag just nu inte kommer ihåg.Elite i estland,Irema i Spanien,reprofit i Tjeckien,Lifkliniken på Kreta. det finns många många mer, men det är bara du som kan välja.En klinik ska vara duktiga på att odla ägg,ha en bra embryolog och skickliga läkare för insättning av embryon.
Så börja googla och skicka samma formulär till de kliniker du hittar och invänta svar redan nu,Just för att sånt tar tid och att du har ett alternativ OM du slulle misslyckas med din IVF: det finns också en mängd prover du bör ta.En utredning.men det kan jag inte ta här. Du kan läsa min presentation.
Sen är det många tjejer här som kan också.det fins en ÄD tråd för de som gör det utomlands. Lycka till.