Vi som läser på Liber Hermods del 5
Halloj alla! Kul att det händer lite i tråden!
Linda - Hoppas det löste sig med frågan.
Disela - kommer nog gå jättbra att studera via hermods, då vet du ju att du klarar av det. Det svårsta med distansstudoer tycker jag är att men måste ha displin så att man verkligen sätter sig och pluggar.
Toza - VG är mycket bra jobbat med barn hemma. Betyget beror ju även på vad man satsar på och hur mycket tid man lägger ner, behöver man bara G i en kurs är det ju tex onödigt att lägga ner massa onödig tid på en kurs.
170607 - Visst är det härligt att man börjar se slutet!
Mommee - Kul att kommit tillbaka till tråden, jag hade muntliga i fysiken nyligen, fast jag hade en annan lärare. Han bad mig mest att förklara olika saker. Han ställde frågorna så jag kunde rikta svaren lite själv. En fråga var att berätta om einstein. Så jag berättade dels om fotonteorin, gled över på hur fotoelektriska effekten fungerar och sedan berättade jag om realtivitetsteorin. Så på den frågan fick han veta att jag förstått flera delar av boken. Se till att du kan räkna ut alla frågorna från uppdragen, jag fick förklara hur jag tänkt på en fråga på tredje uppdraget. Jag behövde dock inte räkna något så det var skönt. Det var mest det jag var orolig för... Lycka till på muntliga, berätta sen hur det gått!