-
Men gud va surt . Så kan dom ju inte göra ?! Vad sa chefen då? Jag fick tid för muntligt 2 v efter jag skickade in sista uppdraget . Har muntligt i morgon i personaladministration och är super nervös för under hela kursen har min dotter varit sjuk så jag kan i princip inte ett smack och nu blir man ju inte lugnanre när man hör vad för typ av lärare hon är . Det här är ju helt sjukt , Förstår att du är arg . Hur går en särskilld prövning till ? Hoppas det löser sig !summertime123 skrev 2010-05-25 09:17:13 följande:fan vad förbannad jag är!! Jag skulle läsa personaladministration på 10 veckor men blev klar med alla uppgifter på 4 istället. Läraren kunde bara erbjuda tider efter tre veckor för examinationen och när dagen kom så låg jag hemma magsjuk. Va tvungen att avbpoka och hennes nästa tid hon kunde erbjuda va 3 veckor senare (idag) Inatt vaknar jag av att sonen skriker och har ont i rumpan. Springmask. woohoo kul! Måste avmaska honom idag och kan då inte lämna på dagis. Skriver värsta mailet till läraren och ber om utrsäkt tusen ggr, förklarar min situation om att jag är ensamstående på heltid och att jag inte alls är så oseriös som jag framstår. Jag har bara haft otur! Ber om en ny tid och svaret jag får är:Jag sätter IG på dig så får du göra en särskild prövning. Jag har inte tid med detta detta är säkert tredje ggn du avbokar m.m... ööh va? det va andra gången för det första och va fan IG!?? jag fick 4 MVG på uppdragen o så ska hon sätta ig på hela kursen. Jag ringde till hennes chef och skrek, grät och klagade. fy fan INTE MITT FEL ATT VI BLIVIT SJUKA! Om jag som elev säger att jag är tillgänglig ALLA dagar mellan 9-16 och läraren bara kan hitta en tid var tredje vecka o så får jag ta skit för att kursen inte avslutas i tid? Men om hon gett mig snabbare tider hade detta inte hänt för det första och för det andra så hade vi blivit sjuka då så hade jag iaf haft flera veckor kvar tills kursavslut. ÄR SÅ ARG ATT JAG KOKAR!!!!!!!!!!!!!
-
Nu har jag haft muntligt i Personaladministration och jag fick VG. Det trodde jag aldrig för det kändes verkligen som jag kunde noll . Annars kändes det bra , fast det kändes som jag inte kunde koncentrera mig när jag skulle svara för en gång tex så satt hon och flina och titta ner medans jag pratade och då frågade jag "Varför skrattar du?" då sa hon : Jag har också varit student och det där är en typiskt standard fras för att låtsas att man kan frågan och tjäna in lite extra betänketid . Öh? Det kändes väl kanske sådär ..Hon frågade mig hur mkt något har utvecklas och jag började "Det har utvecklas mycket eftersom ..." O då skratta hon . Nåväl nu är det klart iaf :)
-
www.hermods.seNagoyam W skrev 2010-05-30 21:09:10 följande:Nu har jag inte läst alla dessa inlägg som finns.finns det någon hemsida som man kan titta på eller jag kanske ska googla det hela. Kan ni inte berätta lite för mig vem som får gå där och vad det är för kurser och utbildningar som finns.Vore rolgit att veta.
-
Usch jag är så nervös! Jag har skickat in mina uppdrag i rättskunskap och kursen avslutas 2 juni . Hon har inte ens rättat mina uppdrag och jag har fått mail i från hermods där det står att dom kan se att jag inte gjort muntliga än ch om jag inte gör det innan den 2a så kommer jag stängas av i från mina stuider och få IG. Jag har mailat henne om tid men inte fått svar . De andra kurserna har jag jämt fått tid efter kursens avslut och det har inte varit nå problem men nu när jag inte ens fått proven rättade eller tid så blir det helt plötsligt värsta grejen .
Om jag nu inte lyckas få en tid till 2a juni så kommer jag alltså få IG ? När dom säger stängas av från mina studier , dom kan väl inte mena alla ? Usch så nervös jag blev . Jag väntar och ser om jag får svar i från henne sen ska jag kontakta dom . Har ni varit med om det ? -
Jo man tycker det . Jag fick en tid till muntliga imorgon så jag kommer klara mig . Puh! Fast jag har ingen aning om vart jag ligger i och med att mina 2 sista uppdrag inte är rättade . De har aldrig varit stränga tidigare om kursslut , Ett prov gjorde jag till och med 1 år efter kursens avslut och de va inga problem . Hermods sa då att det var ok om det var ok för skolan.summertime123 skrev 2010-05-31 17:45:00 följande:jag vet inte om hermods har ändrats senaste tiden men sådär har de aldrig varit förut. Om de ska vara stränga med sina regler om kursslut då måste ju även läraren följa 48h rättningen annars gäller ju inte det! Ring o klaga. Så ska det ju inte få gå till. Samma sak m skit PA läraren. Hennes chef skyllde på att hon har så fullt upp nu innan terminsslut och därför kunde hon inte vänta in mig för att jag avbokade... Bortförklaringar känns det som... lr så är din kommun en av de som är väldigt stränga. Min tillhör inte dem som tur är fast jag vet att vissa är sjukt stränga!
Men om du avbokade så måste du ju få en ny tid , herregud alla kan ju bli sjuka . Det är ju inte ditt fel att hon har för mkt att göra . Du ska ju få det du behöver . Har du haft prövningen ? Eller när skulle du ha den? -
Ni som gjort rättskunskap .. Kommer det mkt frågor om EU o sånt ? Just den biten är inte min grej så det har svårt att sätta sig . Resten tycker jag fastnar bra men är orolig för den biten om EU o grejs.
-
Jag fick MVG i rättskunskap .. Yaayh! Mitt första mvg . Så stolt . Känns duktigt med tanke på att jag är hemma fortfarnade med dottern så till varje kurs kanske jag pluggar 2-3 tim i 4 dgr och ändå lyckas jag så det känns riktigt bra .
17 06 07 : Grattis till Mvg i engelsk affärskommunikation . Häftigt i en så pass svår kurs , eller ja , jag antar att den inte var d lättast :) Typiskt jag har precis köpt Information & Layout . Börjar den i morgon . Är den lätt ? -
Tack! :) På ett sätt känns det skönt att jag pluggar nu och inte gjorde gymnasiet för jag tror att jag får bättre betyg än vad jag skulle fått då . Va häftigt att du jobbat där , hur länge var du där ? Jag pratar engelska hemma så själva engelskan lär inte vara nå problem men innehållet kanske . Jag ska läsa hela sommaren , vill bara få det här gjort . Vi åker till Frankrike idag till killens familj så ska passa på o plugga mer på kvällarna när jag har lite avlastning av alla släktingar där =) Hon börjar hos dagmamman i augusti så hon har varit hemma länge nu =) Har du nå pauser nu eller kör du också på?summertime123 skrev 2010-06-03 08:29:00 följande:ååh vad kul, grattis till ditt första MVG! det va så motivationen kom igång på mig efter att jag läst min första kurs och märkte att jag kunde få högsta betyget (skolkade hela högstadiet och gick inte gymnasiet så trodde att jag va dålig i skolan) o efter det så har jag vägrat acceptera ett vg om inte kursen varit sjukt svår.
Det är INTE det lättaste att plugga m småbarn hemma så du har verkligen varit duktig!
eng affärskommunikation va piece of cake. Jag har jobbat inom management i london så innehållet va mkt bekant för mig
Jag läste aldrig information & layout, man kunde bara göra den om man hade office 2003 och jag har office 2007 på datan så jag va tvungen att byta kurs! Den verkar dock lätt så hoppas det går bra! Ska du läsa hela sommaren eller ta en paus? När börjar dottern på dagis? -
Hej , Jag läser just nu Information o layout och jag blir galen . Inget gàr som jag vill , har bara word pà engelska sà det blir kràngligare att hitta trots att ja kan engelska . Sista uppdraget kunde jag inte ens göra 2 uppgifter för det gick inte pà word , hur länge jag än försökte :( Känns sà surt o jag blir sà arg pà mig själv. Jag är ju i frankrike just nu men jag klarar verkligen inte kursen pà engelska wprd o härifràn. Hur kan man göra ? Kan man pausa kursen? Byta ut blir ju svàrt eftersom jag inte har tillgàng till böcker. Hur blir det om man bara hoppar av ? Nàgon som har varit med om liknande ? Tänkte mer hur det blir med csn o allt .
Jag ska kontakta syon men ville höra med er först om tips o ràd :) -
Hallå i tråden!
Här är det snurrigt . Jag hoppade av kursen Information & Layout för det var så mkt jag inte kunde göra i kursen o när jag frågar läraren varför det inte funkar så säger hon att fler elever har inte lyckats göra dom uppgifterna och allt bara gick åt helvete i hela kursen känns det som . Så jag avbröt den men efter att ha läst lite så verkar det som om det hade varit bättre att ta ett IG istället med tanke på csn . Så nu sitter man & försöker lösa det här med dom .
Jag har börjat kursen Försäljning och Service men inte fått boken än så direkt när den kommer har jag en HEL del att göra .Stress är bara förnamnet !
Jag ska läsa non-stop iaf .Puh!
Hur har ni det i solen & pluggandet ?