-
oooh grattis, vad frågade läraren dig? vad pratade ni om?sus70 skrev 2010-04-29 12:14:53 följande:Hej nu är jag klar med Engelska B blev ett VG så jag är nöjd.skulle jag kunna få hjälp med fråga 2 i uppdrag 5 i eng B,som är :SPEAKING: Choose either INTERVIEW or THE SELF-ASSESSMENT SPEECH. Read the instructions carefully and record the assignment on an mp3 recorder.
Förstår inte frågan riktigt:/ -
nej de har jag inte, men jag förstår inte frågan fattar inte, ska jag ba spela in min röst själv när jag läser eller vadå??sus70 skrev 2010-04-29 13:31:39 följande:Hej men fråga 2 i uppdrag 5 handlar om novellen catch 22 i min studehandledning. Har du skrivit fel fråga eller??
-
YasValla skrev 2010-05-03 10:57:15 följande:wow så många duktiga studenter, gratis till era betyg Jag har en fråga, finns d nån som läste spanska, tyska eller danska, distans på Hermods? Hur svårt var kursen och hur mycket förkunskaper har ni haft? tack för svar och lycka tilltackar för intrycket ^^japp, jag har gjort spanska A, den är inte så värsta svår och webbläraren är shysst, men det tar tid bara, det är 4-5 uppdrag kommer inte riktigt ihåg där man ska översätta meningar o läsa osånt, jag fick VG och är sämst, så du kan få Högre säkertom du ska ta spanska så hör av dig så kan du få läsa lite saker, kanske studieguiden om du är intresserad så hör av dighälsningar
-
skriv din mejl i min pm, så kommer allt att ordna sig ;)YasValla skrev 2010-05-03 13:36:49 följande:tack för snabbt svar :) VG! det är ju mycket bra, tror inte jag kan få högre :) jag har inte förkunskaper men har mycket intresse. Javisst, vill jätte gärna titta på SG, stort tack. nån annan som läst tyska eller danska och kan hjälpa med frågan tack på förhandhälsningar
-
Hallo, jag ska ha dialog i matte D imorn, snälla jag söker hjälp jag är stressad och vet inte hur det ska gå för min del, snälla tipsa mig? kommer det vara svårt??
-
Hallo, är det ngn som har gjort dialog i kemi B och fysik A senaste tiden via liber? för jag ska ha det snart och är stressad, snälla tipsa mig??
hälsn -
hej och välkommen hit!
britt Nilsson frågar alltid frågor utfrån uppdragen, så träna på upptagen så kommer de nog gå bra för dighälsningar -
Är det ingen som har gjort fysik A dialog?? snälla hör av er!!
-
Lislis skrev 2010-05-11 10:55:59 följande:Emmaj81, grattis till betyget i psykologin och lycka till nu imorgon på nästa examination! Jag har aldrig haft Maria Antbring men jag hade hennes man i fysiken, han var mkt trevlig och lättsam att prata med. Baloosenton! Lycka till på examiantionen. Har inte läst era kurser så jag kan tyvärr inte ge er några tips. Mommee tror bara jag och Dubbeel har gjort fysik A här inne, (om inte någon mer som är här inne och smygläser).... För oss fokuserade ju lärarna lite olika som jag redan svarat. Är det MVG du är ute efter så finns det inga genvägar, då är det bara att plugga in allt som studieguiderna anger att du ska lära dig. Dock måste du ju inte kunna allt utantill men läraren måste ju kunna se att du vet vad talar om och att du förstått kursen i stort. (på vanliga tentor får man ju ha formell samlingen med men du måste ju själv ha kunskapen till hur du ska använda formlerna). Jag behövde inte göra några uträkningar vilket jag var tacksam för, däremot fick jag berätta hur man kan gå till väga för att lösa olika uppgifter. Vilka ämnen har du haft muntliga i än? Är kemin klar? Hur gick den i såfall? Hinner du ta studenten nu i vår? Lycka till på muntliga!hm jag siktar på MVG och jag har håkan i fysik A hade du han oxå?kommer de att ställa snabba frågor som man måste besvara snabbt? jag är stressad över det bara.jag har gjort kemi A fick VG där har snart kemi B, japp jag håller på att försöka ta studenten nu till sommaren, eller jag hoppas att jag gör, problemet är att lärarna börjar bli sega på att rätta och det påverkar mig på tiden.jag är utomlands och vet inte vad jag ska göra, har skickat mejl att de ska rätta fort för jag har inte tid, i fysik B har jag nu väntat i 3 veckor på att uppdrag ska bli rättade och han har inte rättat!! vet inte vad jag ska göra verkligen
-
Hej, jag ska ha dialog om några dagar i kemi B och fysik B. i fysiken har jag thomas så jag undrar om ni känner till hur dialogen kommer att se ut? eller hur eller vad kommer vi att prata om? skulle vara tacksam om jag fick tips och hjälp
hälsningar -
sry att jag ej har svenska bokstaver men ni forstor nog. tack so mycket!! japp nu ar jag igong igen med plugget,
jasso, jag hoppas att det ar mer bara snack.. men nu po fredag har jag dialog po kemi b och po mondag fysik b, so det e kemin jag tanker lite mer po justnu, jag har bengt o jag har haft honom i flera kurser o han ar inte so latt och men samtidigt roligt att ha verkligen.. so ngn som kan beratta hur det gor i kemi B?
I A so fick jag prata demasta om baser, syror o liksom allt bara snack o sedan forklara olika frogor som jag har gjort o lite utanfor. men problemet med honom ar att det tar longt tid med honom, i kemi A tog det nastan 1,5 timme for att jag ska bli klar hah men hoppas de gor bra de hoppas jag po verkligen..
-
Lislis, hej jo det gick super bra kan man säga!!
jag fick VG som slutbetyg i kemi B och jag är rätt nöjd med det.
nu på måndag väntar fysik B osedan är man klar o tar studenten.
o jag håller på att funderar på att söka in till apotekare linje på 5 år och då får man master degree efter 5 åren? det är rätt kul att man får en sådan hög utbildning och bra exam då man kan jobba med över hela världen och plus att sverige kommer de vara brist på apotekare fram över.
så vad tycker ni? jag har ganska bra snitt och vill komma i i ngt som är bra för mig o framtiden så vad tycker ni?? jag är bra i kemi o beologi och det viktigaste är att man väljer det man älskar.. så vad tycker ni kära vänner?;9
-
Hejsan allihopa!
jag har läst hela gymnasiet via hermods. så om ni söker hjälp med ngt så ere bara att höra av er.
hälsningar -
Hejsan allihopa! Tog studenten för 2 veckor sedan via hermods!
Är det något ni söker hjälp med är det bara att höra av sig, jag har läst nästan alla ämnen som har med naturvetenskap o göra!
Hälsningar