Inlägg från: Lislis |Visa alla inlägg
  • Lislis

Vi som läser på Liber Hermods del 5

Toza! För mig är det väldigt olika hur mkt jag pluggar, jobbar ju heltid så vissa dagar ingenting och vissa dagar sitter jag och pluggar hela dagar. Nu i slutspurten av min kurs pluggar jag i princip hela tiden när jag inte jobbar eller sover.

Det har varierat lite på olika kurser hur lång tid uppdragen har tagit. Jag räknar ungefär på att de tar en vecka för mig att göra ett uppdrag men då är ju inte allt "pluggtid". I genomsnitt skulle jag tippa på att ett uppdrag brukar ta 10-15 timmar. Är det labbar tar de ca en halvdag för mig att göra, mesta tiden då går åt till labrapporten.

• Lislis

Hej allihopa!

Grattis 170607 och Sus70 till era betyg, bra jobbat!

Mommee, muntliga gick bra, slutade med MVG! Jag blev chockad! Jag trodde på max VG. Det lönade sig tydligen för mig att plugga dygnet runt sista veckan. Jag gick igenom alla gamla uppdrag och repeterade hela boken samt gjorde alla uppgifterna i boken sista veckan och då började jag förstå mig på fysiken!
    Jag fick mycket frågor om optiken (det jag förstod bäst{#lang_emotions_smile}) på muntliga, Dubbeel tipsade mig om att plugga på newtons lagar men det tog han inte upp alls på min munta. Så det är nog bara att plugga på precis allting i alla fall om du vill ha MVG.
    När ska du vara klar med fysik A?

Nu ska jag börja läsa fysik B och plugga inför en prövning i matte D.

170607, Lycka till på måndag! Hoppas muntliga går lika bra då! Skriv här och berätta sen!

• Lislis

Emmaj81, grattis till betyget i psykologin och lycka till nu imorgon på nästa examination! Jag har aldrig haft Maria Antbring men jag hade hennes man i fysiken, han var mkt trevlig och lättsam att prata med.

Baloosenton! Lycka till på examiantionen.

Har inte läst era kurser så jag kan tyvärr inte ge er några tips.