Inlägg från: Aupendi |Visa alla inlägg
  • Aupendi

Vi som läser på Liber Hermods del 5

Hej!

Någon som gjort prövning i Svenska C eller Retorik?
    Vill veta hur prövningen såg ut. Var det många eller få frågor?

• Aupendi

I psykologin är det viktigt att du lär dig de olika teorierna och att du kan tillämpa dem på givna problem. Jag har fått B i både Psykologi 1 & 2 på hermods.

• Aupendi
    Johnsson skrev 2014-04-24 11:25:37 följande:
    NÅGON som har geografiboken att sälja?????? Akut!!!!!
    Jag har den.
    Geografi 1 och 2 av Peter Östman.

• Aupendi
    Johnsson skrev 2014-05-11 10:38:00 följande:

Finns det verkligen ingen som har haft Malin Dicksson i geografi???

Jag hade henne från början men fick sen vikarie... Vad vill du veta?
  • Aupendi
    Johnsson skrev 2014-05-12 09:44:17 följande:

Hur hon är på exeminationer? Om hon tar mycket från uppdrag/prov?

Dessvärre hade jag inte henne på examination.

Men jag tycker hon verkar väldigt trevlig och avslappnad.

Det finns ju vissa som drar svaren ur dig om man fastnar, och vissa som inte hjälper till alls, men jag upplever henne som att hon hjälper till att komma fram till ett svar om man har lite svårt.

Men vad hon frågar om vet jag inte.
  • Aupendi
    eeelinl skrev 2014-07-08 11:02:20 följande:

Någon som haft Anders Blad? Samhällskunskap 2, har examination denna vecka.

Någon som kan ge nå bra råd/tips?

Har för mig att jag hade honom i Sh1.

Han var trevlig tyckte jag. Mer minns jag tyvärr inte. Jag fick det betyg jag satsade på.
  • Aupendi
    Myz29 skrev 2015-07-17 15:05:39 följande:

Nu är jag ute på djupt vatten känns det som. Läser ledarskap och organisation och lämnat in första uppdraget som jag för övrig var väldigt nöjd med. Men fick tillbaka att jag inte förstått ena frågan och att jag måste komplettera den andra frågan. Jag har lusläst kapitlen i boken men får ändå inget grepp om detta.

Ena frågan är såhär:

Beskriv de två organisationsformer som du ser i de schematiska bilderna.

Vilka är deras fördelar och nackdelar? Försök att ge praktiska exempel när du jämför organisationsformerna.

VD

norra Sverige. Mellersta Sverige. Södra sverige

VD

Inköp. Försäljning. Ekonomi

Har försökt hör rita upp orgNisationsbilderna i enklare form. Jag verkar tänka helt fel så tips mottages tacksamt!

Det handlar väl om att de är ANTINGEN baserade på antingen en uppgift ex inköp, som exempel 1,

ELLER geografiskt område, och då gör alla uppgifter i den regionen ex Skåne i exempel 2.
  • Aupendi
    Myz29 skrev 2015-07-17 15:05:39 följande:

Nu är jag ute på djupt vatten känns det som. Läser ledarskap och organisation och lämnat in första uppdraget som jag för övrig var väldigt nöjd med. Men fick tillbaka att jag inte förstått ena frågan och att jag måste komplettera den andra frågan. Jag har lusläst kapitlen i boken men får ändå inget grepp om detta.

Ena frågan är såhär:

Beskriv de två organisationsformer som du ser i de schematiska bilderna.

Vilka är deras fördelar och nackdelar? Försök att ge praktiska exempel när du jämför organisationsformerna.

VD

norra Sverige. Mellersta Sverige. Södra sverige

VD

Inköp. Försäljning. Ekonomi

Har försökt hör rita upp orgNisationsbilderna i enklare form. Jag verkar tänka helt fel så tips mottages tacksamt!

Skrev från mobilen.
    Det jag menar är att i exempel 1 så har organisationen ordnats så att allting -  inköp, ekonomi och försäljning - sker områdesvis. De i södra sverige sköter inköp/ekonomi/försälj i SÖDRA SVERIGE.

I exempel 2 så sköts inköp för HELA landet på en avdelning(?) försäljing för HELA landet på en avdelning, osv.

Var det inte så du hade tänkt själv?
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5