Inlägg från: YasValla |Visa alla inlägg
  • YasValla

Vi som läser på Liber Hermods del 5

Hej allihopa!

Intressant tråd ni har :), jag är ny här o studerar på Hermods, redan läst 10 kurser och nu läser jag Engelska B och Psykologi B.
    Förhoppningsvis det är min sista termin och jag får mitt slutbetyg. har sökt till hösten (ekonomi eller informatik) och hoppas att jag kommer in :)
  • YasValla
    summertime123 skrev 2010-03-28 21:17:27 följande:
    välkommen!! Skönt att du e klar snart! går d bra m eng b & psykologi b? Vilken högskola har du sökt in på?
    Tack, ja det är jätte skönt :) både eng och psy har ett uppdrag kvar och nästa vecka kommer jag att skriva nationella prov, så nu gäller noga planering :) Jag har sökt till Lund och sen Malmö, bor själv i Malmö så det är lätt att pendla. 
    och du, är du klar snart och vad ska du läsa?
  • YasValla
    Lislis skrev 2010-03-28 21:56:26 följande:
    170607, jag känner igen det där med stressen. Måste säga att det var väldigt starkt jobbat att få in tre uppdrag på en vecka! BRA JOBBAT! Håller på att få lite halvt panik här! Fattar verkligen ingenting av fysiken... Går bra att göra uppdragen när jag sitter med boken framför mig men om jag sedan försöker återberätta för mig själv vad jag precis läst så går det inte alls. Vet inte riktigt hur jag ska plugga på fysiken, att äöta in formler känns ju inte direkt som att man lär sig någonting på. Någon som löst fysik som har något tips? Måste säga att jag beundrar er alla som läst fysik, jag kommer nog nöja mig med godkänt i den här kursen... Välkommen till tråden yasvalla!
    Tack Lislis, Jag har läst fysik A, vet inte vilken fysik gäller och vilken bok du läser, men jag läste boken Ergo vilken var jätte bra, hade bra exemplar och var mycket pedagogiskt. Till skillnad från andra ämne, i fysik du behöver lösa mycket uppgifter, om och om igen. Jag håller också med 170607, jag med tänkte på fysiken i vardagen, det hjälpte mycket. sen jag sökte också en del information på nätet för att ibland böckers förklaring inte räcker, man behöver extra uppgifter och förklaringar. Hoppas det hjälper dig och lycka till med ämnet :)
  • YasValla
    Kinna1 skrev 2010-04-01 09:08:45 följande:
    Hejsan! Någon som har haft Religion A och Eng A? Ska ha Muntlig Exa, är Religion bara om uppdragen? Engelska A hur går den muntliga examination till där?
    Hej!
    Jag har läst en A och som AnnizIS säger det kan skilja sig från examination till examination. mina frågar var framförallt angående sista uppdraget, novellens sammanfattning och en film review som jag skrev. Hoppas det hjälper, lycka till
  • YasValla
    summertime123 skrev 2010-04-04 11:01:26 följande:
    hehe jag fastna på den med, fatta först inte vad LMV stod för
    Ja det gör jag, man får ett texthäfte en vecka innan provet och förbereder sig inför writing
  • YasValla

Alla skriver om muntliga examinationen, nu är det min tur {#lang_emotions_tongue_out} har engelska B på fredag, egentligen är inte nervös men det kankse beror på att det är min 12:e ex. {#lang_emotions_laughing} får se hur det går.

Grattis till betyget, ToZa och Mommee {#lang_emotions_cheers}

• YasValla
    Mommee skrev 2010-04-14 13:39:36 följande:
    ooh, hoppas de går bra för dig,  tack så mycket!  är ganska nöjd ändå med vgn,  håller just nu på med etik och livsfrågor, där har jag fått mvg i alla uppdragen och väntar på att hon ska bestämma när vi ska ja dialogen, så hoppas att MVG i den kursen då, samt håller jag på med fysiken, så ere någon som gör också det så kanske vi kan hjälpa till varandra när man har fastnat på något, för nu sitter jag o tänker på en fråga jag inte kan lösa alls-,- hah hälsningar
    Tack, kommer att berätta hur det går :)

du kan få mvg om du har fått det i alla uppdrag, tror jag; min var så i alla fall.
    Fysik A läste jag, skriv frågan och visa hur långt du har kommit så kanske vi kan hjälpa dig.
  • YasValla
    JosefinNord skrev 2010-04-15 09:59:47 följande:
    Hej alla!Jag har NP i Eng B (Muntliga) nu på tisdag. Jag undrar ifall det är någon som har gjort det och isåfall skulle kunna berätta kort vad det handlar om.Otroligt tacksam för svar!
    Jag har gjort det idag, har svarat på Realia frågor t ex American History och South Africa, sen kom några frågor angående mina uppdrag.
  • YasValla

wow så många duktiga studenter, gratis till era betyg{#lang_emotions_cheers}

Jag har en fråga, finns d nån som läste spanska, tyska eller danska, distans på Hermods? Hur svårt var kursen och hur mycket förkunskaper har ni haft?

tack för svar och lycka till{#lang_emotions_smile}

• YasValla
    Mommee skrev 2010-05-03 11:09:25 följande:
    tackar för intrycket ^^  japp, jag har gjort spanska A, den är inte så värsta svår och webbläraren är shysst, men det tar tid bara, det är 4-5 uppdrag kommer inte riktigt ihåg där man ska översätta meningar o läsa osånt,  jag fick VG och är sämst, så du kan få Högre säkert om du ska ta spanska så hör av dig så kan du få läsa lite saker, kanske studieguiden om du är intresserad så hör av dig  hälsningar
    tack för snabbt svar :)

VG! det är ju mycket bra, tror inte jag kan få högre :) jag har inte förkunskaper men har mycket intresse.
    Javisst, vill jätte gärna titta på SG, stort tack.

nån annan som läst tyska eller danska och kan hjälpa med frågan tack på förhand
  • YasValla
    lillstrumpa73 skrev 2010-05-04 23:15:54 följande:
    Hej,Jag är ny här. Pluggar psykologi A hos Hermods. Men nästa vecka har jag muntl.examination. Är det nån som vet hur det går till? Vad ska jag tänka på? Fick VG i alla mina uppdrag. Kan man få IG om man klarar inte muntl.examination? Jag är jätte nervös. Hoppas  att ni kan hjälpa mig...Kram på er alla....Leila
    Hej Leila och välkommen :) Jag har haft både A och B med Maria Antbring. frågorna va bara från mina uppdrag men det kanske skiljer från lärare till lärare. vem är din?

tror inte du får IG med tanke på att alla dina uppdrag är VG. ta det lugnt och gå igenom alla uppdrag och SG och allt blir bra :)
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5