Inlägg från: Monachan |Visa alla inlägg
  • Monachan

Vi som läser på Liber Hermods del 5

Hejsan!
    Jag är ny här. Jag läser på Religionskunskap A och Naturkunskap A på distans från Hermods. Det jag undrar över är hur man ska göra uppdragen, ska man enbart använda kursboken eller får man använda annan litteratur med? Givetvis undrar jag också hur i hela världen den muntliga examinationen går till, vilka typer av frågor de ställer osv, vad ska man läsa på inför examinationen, boken eller studieguiden eller vad? Jag är helt snurrig inför detta, det kommer gå åt pipsvängen.

• Monachan
    Lislis skrev 2010-03-03 22:24:15 följande:
    Hej! Välkommen till tråden!Jag har varken läst religion eller naturkunskap men det ska räcka med kursboken om inte annat anges i studieguiden. Jag har använt mig av andra böcker på endel av mina uppdrag. Det är då viktigt att man refererar till den litteratur man använt.På de muntliga examinationerna brukar de flesta lärarna ställa frågor liknande de i uppdragen. Frågor kan dock komma från hela kursen. Om du satsar på godkänt borde du klara dig bara du pluggat in det från uppdragen. Studieguiden är bra om du följer när du studerar, det kan stå i den vilka delar av kursen som är viktigast att kunna. I kemin som jag läste stod bland annat vilka formler jag skulle lärt mig utantill osv. Lycka till med studierna! Det finns flera här inne som läst de ämnena du läser, de kan kanske ge dig mer tips till dina kurser.
    Hej och tusen tack!! Nu är jag lite lugnare Vad jag har förstått så ska jag kunna det som studieguiden tar upp och det i boken som studieguiden hänvisar till, för att ha chans att få högsta betyg?

Nu ropar jag efter hjälp från de som läst Naturkunskap A! :-P
    Det finns en fråga i första uppdraget på naturkunskapen som jag bara inte får till, om energiformer, i frågan ska man ta upp 4 energiformer som är viktiga för djur och växter, men jag hittar bara två.
    Någon som vill ge mig en ledtråd vad det mer är för energiformer, eller skriva det rakt ut?
    Gärna från er som fick MVG på uppdragen och kursen hehe.
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5