Inlägg från: sus70 |Visa alla inlägg
  • sus70

Vi som läser på Liber Hermods del 5

Nån som har läst engelska B förstår inte riktigt på tredje uppdraget vad han vill ha ut:

The four poems Funeral Blues, Do Not Go Gentle Into That Good Night, Résumé and Writing a Poem are all about persons in difficult situations in life.
     Briefly describe those situations in an essay of about 150 words.

Vore bra om någon hängde med på vad det är han vill ha ut av detta.

• sus70

Ok tack nu är jag med lite trögtänkt när man suttit med det hela dagen.

Bara att jobba vidare

• sus70

Hej någon som läst Religion A ?

Har så svårt att komma igång med uppdrag 1 ingen som skulle vilja skicka erat uppdrag eller tankar så jag kan komma igång med tänket.

Jag ska givetvis inte skriva av men bara så jag kan läsa lite och komma in i rätt banor.

MVH Susanne

• sus70

sus70: är det ngn specifik fråga du vill ha hjälp m nu? tänkte om du hann komma igång idag.

Jag kan liksom inte få igång tänket i uppdrag 1 sitter o kikar på frågorna men det lossnar liksom inte

Har du nåt bra att maila så man kan få igång tankeverksamheten så är jag tacksam

[email protected]

• sus70
    Mommee skrev 2010-03-17 10:35:02 följande:
    Hej alla, nu e jag här igen, efter att jag har varit och labbat för kemi och fysik, så nu e jag klar med labben har bara uppdragen att göra;) det skänns skönt faktiskt,  men ere ingen som har kommit igång med fysik A, B ? eller kemi B ? så hör av er;)  för jag har faktiskt fassnat på uppdrag 1 och 2 i fysik B och har lite missat i A kursen,  men iallafall, de funkar  du vet väl att det är FUSK att skicka uppdrag till någon?  jag kan bara säga att en gång för 2 år sedan då var jag ny i distans och skulle precis börja med religion A, då såg jag någon här i familjelivet, som hållde på med samma kurs så jag frågade bara, skulle du kunna skicka svaren på fråga 2 och 5 , så skrev hon ut det och skickade till rektorn i skolan och fick varning att det är FUSK, och om jag gör det igen så blir jag kickad, så akta dig ifrån att fråga sådär att få rakt ut hjälp,  liksom vad ska vi känna på att skicka uppdragen helt klara medans vi har tänkt och pluggat sönder oss, samtidigt, dú lär nog dig ingenting utav att ta frågorna, hur ska du klara dig i framtiden om du ska fråga efter hjälp utan att försöka? religion A tyckeru är svår? hur ska du klara andra kurser, och så du vet, är religion A den lättaste kursen som finns, samtidigt de finns alltid lärare man ska vända sig till när  man har fassnat på något,  så tips gör ditt bästa och försök, OM du inte lyckas att förstå frågan kan du vända dig till läraren, här i tråden är det för dom som behöver förklaringar, och snacka lite om man har fassnat på någon och få kanske hjälp men inte att få hela uppdragen rakt ut,  det är fusk, så akta dig  sry att jag kanske hade dålig humör när jag skrev det, men det är nog för ditt bäsa, och lycka till, jag kan hjälpa dig med säg vilken fråga, så kan jag hjälpa dig var du ska läsa, för religion A är lätt, och man behöver inte ens tänka när jag gjorde kursen för allt fakta ska man ha kunnat om man har gått i 9an, för det är ungefär samma innehåll,  hälsningar
    Jag har läst in ett helt slutbetyg på 8 månader med i genomsnitt MVG och några VG så jag klarar nog mina andra kurser.
    Det handlade inte om fusk jag ville bara få hjälp att få igång tänkandet. Men ska ej ställa frågor i forumet mer, har ställt kanske 2 frågor på dessa 8 månader.

Har lämnat in uppdrag 1 och 2 så jag är snart klar med religionen med, tack alla och lycka till med era studier
  • sus70

Jag har läst den kursen men så lyder inte frågan på mitt uppdrag 1 fråga 8?

Där är frågan: Vem utreder om en person skall få bistånd i sitt hem och hur går en biståndsbedömning till?

• sus70
    Houston skrev 2010-03-18 13:58:21 följande:
    Ok, min ffråga 7 handlar om bistånd, men lyder "bara" - vad innebär det att få bistånd?Kanske har gjorts om då, uppdragen, men du har ingen idé om hur de kan mena med detta om exempel? Ska man låtsas ha en dam som de ska göras ivp på, och hitta på åkommor osv...? Eller bara "ta" från boken om hur en sådan kan se ut? Fast det är ju mera ren fakta, inget exempel...
    Jag skulle skriva hur man gör en vårdplanering och sen skriva om t ex Elsa som brutit lårbenet hur vårdplanerar man för henne på bästa sätt.
  • sus70

Muntlig examination i Engelska B vad är det för typ av frågor?
    Nån som haft detta?

ToZa skrev 2010-03-23 09:05:55 följande:
    Haha kan tänka mig att det ska bli skönt för dig att slippa dom .. Jag ringer o ringer men dom svarar inte . Jag hade fått tillbaka mailet som jag skickade igår också . Ska jaga dom idag . Såhär kan dom ju inte hålla på , speciellt när dom inte ens svarar på telefon . Jag avskyr dom muntliga , visste inte ens att det fanns skriftliga? Jag uttrycker mig mkt bättre i skrift . Vad finns det för skolor som har skriftligt?
    Jag pratade med Hermods flera gånger igår via deras support telefon, lite kötid var det men jag kom fram varje gång
  • sus70

Engelska B vad diskuterar man på den muntliga i detta ämne?

Nåt speciellt man ska tänka på?

• sus70

Engelska B muntilig examination någon som haft det?

Är det mycket realia eller bara lite grann? Frågor dom om all realia eller hur har eran muntliga varit?

• sus70
    Mommee skrev 2010-04-28 10:17:05 följande:
    vem har du som lärare? hälsningar
    Per-Daniel Olsson heter han.
  • sus70

Hej nu är jag klar med Engelska B blev ett VG så jag är nöjd.

• sus70
    Mommee skrev 2010-04-29 13:08:59 följande:
    oooh grattis, vad frågade läraren dig? vad pratade ni om? skulle jag kunna få hjälp med fråga 2 i uppdrag 5 i eng B, som är :  SPEAKING: Choose either INTERVIEW or THE SELF-ASSESSMENT SPEECH. Read the instructions carefully and record the assignment on an mp3 recorder. Förstår inte frågan riktigt:/ 
    Hej men fråga 2 i uppdrag 5 handlar om novellen catch 22 i min studehandledning.
    Har du skrivit fel fråga eller??
  • sus70

Hej Samhällskunskap A Uppdrag 2 fråga 4

åsikts- eller grupprepresentation? Förklara detta

Jag hittar absolut ingenting nån som kan tipsa om nåt

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5