• Marleen

Igångsatt pga av humanitäraskäl

beror ju på vad du menar med skäl och argument...

jag blev igångsatt med 2an pga förlossningsrädsla och kommer bli detta med trean också i maj. jag är rädd och de e skäl nog, tänker inte göra de på annt vis o de har räck för mig....

• Marleen
    CK82 skrev 2010-02-16 09:20:18 följande:
    Ja, så borde det verkligen vara, att man inte ska behöva sitta och snyfta och övertala dom om att man ska bli igångsatt....ska dit idag kl 10.30- får väl tuffa till mej lite och inte ta ett "nej"... Tack för ditt svar!
    ja de får du göra... jag väntar just nu på remissen o tiden till min klra läkare som ska godkänna min igåmgsättning igen. min bm säger de kommer ej vara några problem pga min förra grav men klart man e orolig att man ska få ett nej... men stå på dej så sk du se att de går. de e din förlossning o din kropp alltså ditt val :)
  • Marleen

kan tillägga att jag var mjuk i tappen och öppen 2 cm när de satte igång mig, va detta redan från v 35 ca. och fick två vagitorier,låg o vila en timme sen ut o gick. sen efter ca 4-5 timmar så satte de igång...

• Marleen
    Cocco skrev 2010-02-16 13:12:57 följande:
    Gör de ens igångsättningar när man är snittad innan?Jag trodde de var väldigt restriktiva med det eftersom droppet ökar belastningen på livmodern mer än vid en normal förlossning och därför ökar risken för att livmodern går sönder.
    de e ju inte alltid som de ens använder droppet... finna ju massa olika sätt för en introduktion av förlossningen. vagitorier,kateter,gel mm mm mm..... men vet inte svaret på din fråga, men de tror jag de gör efter en läkarbedömmning ang hur tjock ärr vävnad mm från snittet
Svar på tråden Igångsatt pga av humanitäraskäl