Jagvetmest skrev 2010-02-16 18:34:02 följande:
Försökte länka dig till min TS "Föda vag. efter snitt" men det gick inte. Ligger under Kejsarsnitt om du är intresserad. Är din tapp utplånad och förkortad utan värkar utan att du fött förut menar du. I såfall är du ovanlig.
Läste din länk...jag fattar inte riktigt vad du menar med "villig att offra en bebis på 200" för att livmodernspricker är ju inte likamed att bebisen dör...eller är det inte det du menar?
Visserligen är ju en igångsatt förlossning efter ett ks en "högriskförlossning" men det är ju även ett ks eller hur?
Och ja, det var exakt det jag menade, men jag vet inte vart det står att det varit helt utan värkar/sammandragningar? Jag har haft jobbiga sammandragningar i flera veckor... Men samtidigt kan jag ju påpeka att jag har flera vänner som är förstföderskor som kommit in på kontroller och som öppnat sej både 1 och 2 cm. trots att de inte känt/anat ngt alls så det är ju också fullt möjligt!
Såsom jag ser det kommer jag åka in på torsdag, prata igenom allt med läkaren och se vad de rekommenderar, dock har de som jag redan pratat med rekommenderat just igångsättning istället för ks så då kommer jag gå på det...har fullt förtroende för dom och de kommer ju ha extra uppsikt över detta så slutar det med ks så gör det ju det värre än så är det inte och jag ser inte det som att jag är villig att "offra" mitt barn...