Inlägg från: Pokergirl |Visa alla inlägg
  • Pokergirl

Mjölkallergitråden - bebisar

Håll tummarna för oss, har precis kört provokation dag ett och inte sett några reaktioner på laktosen. Hoppas, hoppas. hoppas att det växt bort!

• Pokergirl
    Kavat skrev 2010-04-23 10:19:23 följande:
    Håller tummarna! Ta det lugnt bara.
    Jag tror vi avbryter nu efter två dagar. Hon har varit tämligen grinig och missnöjd, kräks och framförallt har hon sådana fisar så det smäller om henne. Stackars liten!
  • Pokergirl
    kvinna79 skrev 2010-04-27 23:58:48 följande:
    kan man få även gröt etc på livsmedelsanvisning eller är det bara just modersmjölksersättningen man kan få så?
    Det är tyvärr bara ersättning man får på anvisning.
  • Pokergirl

Nu när C är sex månader har vi introducerat välling och gröt, enago. Hon reagerar inte på havremjölk vilket är skönt, däremot så återkommer hennes kräkningar så fort vi ger Nutra. Har hela tiden trott att vi haft ett kräkbarn men nu börjar jag tro att det är Nutran som gjort att hon kräkts så mkt. Vi har även kört i förtjockning vilket gjort det hela bättre men absolut inte bra. Vad kan det vara i Nutran som hon reagerar på?

• Pokergirl

K Kavat: Det är nutilis vi kört med. Det var det dom rekommenderade på apoteket. Men hon borde inte reagera så mkt på mjölkproteinet i nutran, vi har ju även provocerat med "vanlig" ersättning och det blev ingen ökning av kräkningarna då.
    Jag kanske måste höra om att byta, samtidigt så är det som du säger, skönt att ha något om det krisar och då kanske det får vara lite kräkparty.

• Pokergirl
    Kavat skrev 2010-05-03 22:26:07 följande:
    Den innehåller tyvärr också sojasläktingar. Om det är denna: nutricia.se/upload_dir/docs/Nutilis%20produkt...
    Ja, det är det! *suck* Då är risken stor för att hon reagerar på soja då. Tack för hjälpen, tyckte det var så märkligt nu när hon helt plötsligt slutat kräkas.
  • Pokergirl

K kavat: Jag tror att vi slutar med både ersättning och förtjockning. Hon blir mätt och glad över vällingen och jag hoppas hon börjar uppskatta lite mer mat också inom kort.
    Är det några andra livsmedel som är typiska allergener än soja? Tänkte att det kan vara bra att vara observant.
    Tack för hjälpen!

• Pokergirl
    Kavat skrev 2010-05-03 22:54:19 följande:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-7/b102053.html Ja, så länge Enago finns att köpa. Är så lurigt med de där mjölkfria ersättningarna, för rätt som det är så tar de slut, eller blir fel och då står man där utan välling. Så ha gärna något annat att variera med så ni har alternativ. Semper har ju kommit med nya t.ex. Sen om det nu är så att det är nutran som spökar så bör ni ju kunna få en annan sort!
    Tack! Vad gjorde man utan er underbaringar på FL?
  • Pokergirl

Hur har era bebisar reagerat på Enago respektive Sinlac?
    Vi körde Sinlac en period då Enago inte gick att få tag på. Nu har vi använt oss av Enago och jag upplever att C blir hård i magen av detta. Skulle hellre ge henne Enago då Sinlac är sötad men jag vill ju inte ha en förstoppad bebis.

• Pokergirl

Amulett: Okej, tack för informationen. Men om det brukar gå över kanske man ska fortsätta med Enago, eller är Sinlac lika bra näringsmässigt - någon som vet? Hon gillar Sinlac betydligt bättre.

Svar på tråden Mjölkallergitråden - bebisar