Tibell skrev 2010-03-03 07:38:04 följande:
Kavat: Ja jag får nog prata med läkaren nästa vecka och ha med mig bilderna. Och skulle hon inte tro mig ringer jag en annan barnmottagning som ligger några mil bort. Där är de jätte duktiga och tar en alltid på allvar. Ångrar att jag inte ringde dit först..men ibland tänker man inte längre än näsan räcker! Hur tidigt har ni gjort provocering via intag ?! Som det känns nu vill jag inte göra det tidigare än 1 år. Bella är extremt liten i växten och behöver få en ärlig chans att växa till sig! Och det får hon inte om vi ska provocera så ofta som läkaren vill! Men jag hoppas hon kommer ändra åsikt när hon ser bilderna! Annars är hon ju inte mänsklig!
vi har tyvärr testat ganska många ggr både för att läkarna inte trott oss och att jag då själv känt mig hypokondrisk eftersom läkarna inte trott på oss.
Han började med mjölkfritt vid ca 9 veckors ålder. Sen testade vi efter 2 två veckor, tog bort igen och testade efter ytterligare 2 veckor. Sedan testade vi vid 6 månader, 8 månader och 11 månader...allt efter inrådan av läkare förutom vid 11 månader då vi testade på egen hand inför dagisstart...nu ska vi inte testa förrän vid tidigast 1½ år enligt dietisten.
Soja testade vi första ggn vid 12 månader och sedan nu vid 13½ månad. Båda ggr efter inrådan av läkare och dietist.