Mjölkallergitråden - bebisar
Min dotter äter Althera..och hon bajsar också grönt bajs! Förutom de gånger hon får i sig minimala mängder av mjölk av misstag...då blir det grönt diarré med gula fläckar/prickar i!
Min dotter äter Althera..och hon bajsar också grönt bajs! Förutom de gånger hon får i sig minimala mängder av mjölk av misstag...då blir det grönt diarré med gula fläckar/prickar i!
Kan man få eksem 1½-2 dagar efter man fått i sig något man inte tål?!
Hejsvejs!
Nu har stora tösen varit mjölkfri i 3 veckor. Har lagt in bilder i galleriet på hur hennes mage såg ut innan och efter vi tog bort mjölken
Någon som ser någon skillnad ?!
Vi har dock missat några gånger =( Dagis hade bland annat gett henne glass i förra veckan när de hade kalas. Hade glömt säga till att hon inte ska ha mjölkprodukter eftersom hon aldrig äter där.
Men vi märker att hon mår mycket bättre. Är inte lika gnällig, hon äter bättre men framförallt större portioner, Kan nu äta yoggi ( har alltid väääägrat detta, klökts och spottat ut det så fort hon smakat ) och hon bajsar bättre. Fortfarande rätt sällan men rätt konsistens i allafall. Slipper vi kanske alla tårar och förtvivlan varje gång hon ska bajsa =) Nu säger hon själv att "mamma det gör inte ont att bajsa längre" Vilken fröjd för örat !!
EL I : Hur går det fresten för sonen och havreprovoceringen ?!
Och hur mår han nu utan vete ?!
Kram tillbaka fresten =) Hoppas att läkaren nu "tror" på er och låter sonen vara. Så även han kan få en chans att må bättre!
Ni vars barn som har pollenallergi/känslighet. Hur tidigt upptäcktes detta ?!
Lilla tösen har haft en otäck hosta i drygt en vecka nu. Började som torrhosta men har nu övergått till slemhosta. Hon har ingen feber och är inte förkyld!
De senaste dagarna har hon rosslat ordentligt till och från, låter ungefär som en kaffekokare!
Dessutom piper hon i bröstet vid ansträgning.
När hon är ute rinner näsan ( genomskinligt ) och igår vart hon väldigt röd runt ögonen när vi varit ute en stund och hon fick åla runt lite i gräset.
Jag pratade med barnmottagningen idag men de kunde såklart inte göra något åt det. Och hon är ju pigg och glad i övrigt så det accepterade jag ju såklart.
Men sen frågade jag vad hostan kunde bero på och hon svarade att det kunde vara reaktion på pollen. Men det känns som att hon är lite väl liten för att reagera på det ( hon är 6 månader )
Några andra tips på hur man ska lindra hostan på en sådan liten ?!