Mjölkallergitråden - bebisar
mimpen skrev 2010-04-29 16:10:07 följande:
Tack för länken! Vi smörjer med miniderm, två gånger per dag på armen. Kinder, huvud och det jag kommer åt av halsen smörjs fler gånger, kanske fyra gånger per dag.Men jag vet inte, det är kanske "okej" att ha lite eksem utan att det beror på något? Det "lilla" han har kvar nu alltså. Det jättemycket han hade före jag tog bort mjölken kändes inte som normalt dock. Och nu verkar han inte besvärad, så då kanske man ska nöja sig så här tills vidare.Men jag är lite fundersam på det där med soja. Men jag kanske kan äta det i måttlig mängd, emellertid kommer vi inte att ge honom något med soja i nu när han börjar äta själv. *funderar vidare*Det får nog bli ett nytt lapptest nu i alla fall. Vore kanske inte helt dumt att ha det gjort inför läkarbesöket nästa vecka.Om du vet med dig att du äter sojaprodukter så skulle jag ta bort dem i någon vecka för att se vad som händer.
Sedan så kan de ju ha torr hud utan att vara allergiska. Dottern har till och från haft väldigt torr hud med fula röda utslag. Jag har misstänkt att hon har reagerat på såväl ägg som fisk via mig. Men jag tog bort det och när hon blev bättre i hyn och jag testade att äta + att hon själv äter fisk nu så märker jag ingenting. Det var några veckor när jag fick smörja, smörja, smörja med Locobase Repair och Miniderm. Jag smorde så fort jag bytte blöja. Ibland med båda krämerna samtidigt, ibland varannan gång med resp kräm. Nu är hon superfin i hyn.