Mjölkallergitråden - bebisar
Vi funderar också på att göra eget lapptest på dottern. Eftersom hon reagerar på kontakt på mjölk kanske hon även reagerar på annat via kontakt! För nu har det som sagt kommit nya utslag trots helt mjölkfritt!
Vi funderar också på att göra eget lapptest på dottern. Eftersom hon reagerar på kontakt på mjölk kanske hon även reagerar på annat via kontakt! För nu har det som sagt kommit nya utslag trots helt mjölkfritt!
Hon är ju rätt så gnällig och tjurig!
Stora dottern är extremt röd och eksemig om kinderna+ lite små snorig så det är kanske nått virus som går här hemma ( stora dottern är inte allergisk vad vi vet )
Ja jag hoppas bara det är något sådant. Räcker med en allergi tycker jag =) Ställde frågan för nån dag sedan men fick nog aldrig något svar! Hur ofta är det att barn med en allergi utvecklar fler ?! Jag bara undra om vi kan pusta ut och räkna med att hon håller sig till mjölkallergin?! Jätte svårt för er att svara på kanske men tänkte att ni vet nog mer än barnläkaren här i byn i allafall!!
Fast nu börjar dem mer och mer se ut som mjölkeksemen! Men vad jag vet har hon inte fått i eller på sig någon mjölk!
Det enda hon fått smaka på i dagarna är lite äpple ( fick suga några gånger på en liten bit..tror inte hon fick så mycket i sig) samt en halt tesked palsternacka/mororta puré.
åååhh vad less jag blir. Tycker så synd om henne som aldrig få ha en eksemfri och len bebishud i mer än någon dag innan de kommer tillbaka!
Om vi nu bestämmer oss för att göra ett lapptest. Vilka ämnen bör vi testa?!
Vi gjorde ett lapptest på dottern igår. Men idag hade ena lappen trillat av och timmen senare även en till. Så drygt 16 timmar fick de sitta innan de plockades bort. Kan man räkna resultaten ändå?! Och efter hur många timmar efter man tagit bort plåstrerna ska vänta innan man avläser reaktion?!
Anledningen till att jag tog bort resten var att hon blev illsket röd/eksemig/svullen där plåstrerna suttit..tyckte synd om henne!!