Mjölkallergitråden - bebisar
Hej, jag har inte skrivit något tidigare här i tråden men har följt den ett tag och läste ikapp från början då min 18 månaders tjej blev konstaterad mjölkallergiker i december. Vi tror att hon varit allergisk från första början (alltid varit hård i magen, ätit dåligt, torrexem...) men det var först vid 11 månader som symptomen blev riktigt illa med diarré och spyor . Hon slutade spy så fort som vi tog bort mjölken och på fyra veckor var avföringen normal. 1,5 månad på mjölkfritt åt hon med en aptit hon aldrig haft tidigare. :)
Odelle: Blodproven visade inget på min dotter heller, men enligt hennes läkare är det väldigt vanligt för barn. Det är bara uteslutning och provokation som är 100% för diagnos. Att han kan prutta själv nu är ett gott tecken på att det redan hjälper, och att han inte har ont när han vaknar, men den kan hårda magen tar nog längre tid. För min dotter tar det 4-5 dagar innan allt "onda" är över efter att hon fått i sig mjölk, men det tar ytterligare drygt 2 veckor innan avföringen är normal. Hon verkar dock inte ha ont under dem två veckorna.