• lotie

Mjölkallergitråden - bebisar

Någon som haft spädbarnsallergi och det försvunnit? Min son är 3 mån och tål inte mjölk, soya och ägg. Jag helammar fortfarande och fått Alfamino att ge när mjölken tagit slut.

Tycker det är jättesvårt med såser. Nån som har tips?

• lotie

Åh tack för alla tips:) det ska jag testa.
    Tycker sonen reagerat på något mer i maten. Han har fått utslag i ansiktet och kräks mycket och kramp i magen. Mjölk, soya och ägg tål han ju inte.
    Men åt pasta där det stod kan innehålla spår av ägg. Men så allergisk kan han väl inte vara. De har ju garderat sig för det bakas i samma kök tex.
    Han krånglar och gnäller vid varje amning nu men håller sig 2-3 timmar mellan så tror han blir mätt iaf men får kramper direkt när han äter. Bvc sköterskan har semester och dietisten som hjälpt oss innan.
    Så är lite frustrerad nu.
    Har gett honom Alfamino vid 2 tillfällen nu då han varit så missnöjd. Kan de få kramp i magen av det med?

• lotie

Från vilken ålder får man göra pricktest? Min son är 5 1/2 månad nu. Han är allergisk mot mjölk, soya och ägg. Ska nu börja med vanlig mat och vet inte riktigt vad jag ska ge och hittar inga recept för 6 månaders med allergier. Vi har misstänkt att han är allergisk mot något mer för han har reagerat vid amning så hade gärna testat nu innan vi börjar med mat. Nu äter han bara ersättning för min mjölk tog slut. Äter med Alfamino och det går ju mer än en halv burk per dag och han har kraftig reflux med och har börjat ge gröt och han spydde ingenting:)

• lotie

Han kaskadkräktes dygnet runt och skrek jämt. Bajsade mycket och gasig. Hade inga utslag i början så tog 3 månader innan läkarna fatta vad felet är. Vi låg inne 7 ggr pga vätskebrist och blodbrist för han spydde så mycket och fick sår i halsen. Han hade även kraftig reflux som försvårade allt. Han kräktes alltid mer när han fick ersättning. Han provade 5 sorter innan de hittade en han tålde.
    De kan ju vara överkänsliga mot mjölk med behöver inte vara allergi.

• lotie

Min son tålde inte altheran som har brutit ner mjölkproteinet i små delar. Han kaskadkräktes och skrek.
    Han är superkändis så äter Alfamino samma som neocate.
    Sen blir de nästan alltid tröga i magen när man börjar med ersättning. Brukar släpa efter en vecka eller ge katrinplommon.

• lotie

Här gör de inte pricktest. Ger inte utslag på så små barn fast de kan va allergiska.

Dax för en provakation nu. Hur har ni gjort det? Är både mjölk
    , soya och ägg allergi. Såg att rån innehåller soya kan jag testa att ge det? Mjölkprodukter ska de väl inte äta innan 1 år ?

• lotie

Min son får Alfamino och vanlig mat och har med jätteproblem. Han får movikol junior varje dag nu och vi hoppas det blir bättre. Kolla med Bvc och läkaren.

Svar på tråden Mjölkallergitråden - bebisar