Inlägg från: MammatillA06 |Visa alla inlägg
  • MammatillA06

Mjölkallergitråden - bebisar

Vår lilla 4 månaders har konstaterad mjölkallergi (både provokation och pricktest visade). När vi provocerade då hon var ca 4 veckor fick hon förutom ont i magen igen även utslag som blossade upp i ansiktet och på halsen. Detta såg läkaren som allvarligt och framtida ev provokation kommer ske på sjukhuset.

Nu till min undran. Sen tre dagar tillbaka har hon fått utslag på halsen som nu går upp mot kinderna. Trodde först att det var värmeutslag- eller berodde på alla veck som sluter tätt. Men det blir liksom värre, och rödare. Hon fick även vad jag trodde var ögoninflammation- men som försvann helt efter ett dygns geggandes. Ingen feber. Hon äter nutra, men även smakisar av majspuré. Kan det vara majsen hon reagerar mot? Eller en infektion i kroppen? Hon har inte varit sig lik de här dagarna- vanligtvis en solstråle som aldrig gnäller och sover bra, har idag bara skrikit, gnällt och bara sovit korta stunder... Vad tror ni? Ska till BVC imorgon, men tänkte ändå kolla med er erfarenhet!:)

• MammatillA06
    LittleMY skrev 2014-06-26 14:04:40 följande:
    Vad sa BVC?
    Hon trodde inte att det hade med allergin att göra, men sa samtidigt att jag skulle hålla koll på utslagen. Det såg lite bättre ut idag så jag hoppas att det fortsätter så. Jag vet att många haft BVC som är okunniga kring allergier- men hos oss är de fantastiska! Både läkaren (som även är lillans läkare på barnmottagningen) och sköterskan. Så jag litar på att det troligtvis beror på att hon haft nåt virus eller bacill som ställt till med allt. Blev det värre skulle jag dock ringa barnmottagningen direkt!
Svar på tråden Mjölkallergitråden - bebisar