Inlägg från: zaralisa |Visa alla inlägg
  • zaralisa

Mjölkallergitråden - bebisar

Hej! 

Jag har en son som bl a r alergisk mot mjölk och ägg. Nu har vi börjat lite smått med smakportioner och jag vill hitta en bra gröt till honom. Det verkar dessvärre vara mängder med ingredienser i alla mjölkfria som jag hittat. Den han har nu (Sempers) är det sojalecitin i, vilket gör mig skeptisk. Vi har inte lyckats f honom eksemfri på länge nu så jag vet inte om han reagerar på soja eller något annat i gröten. har ni några tips på gröt? Jag vet att jag kan koka rismjölksgröt själv men vill ha något som ger fullvärdigt näringsinnehåll. 
    /Lisa
  • zaralisa

Oj oj oj, vad jag skrev snabbt och fel... Jag menade för övrigt rismjölsgröt (ej rismjölk..).

• zaralisa

Hej!

Är det någon som vet om man kan använda sempers mjölkfria milda välling att göra gröt av? Vi får inte tag i gröten och grabben tål inte de andra fabrikaternas gröt. Han har inte fyllt 6 mån än så vi vill inte ge honom välling men den sempers milda välling innehåller ju bara ris, olja och vitaminer.  
  • zaralisa

Tack för svaret Amulett! 

Jag kan tyvärr inte jämföra innehållet då jag inte har något grötpaket kvar och gröten är slut i hela stan. Vår son är snart ett halvår så jag kanske ska göra någon halvflytande variant. 
    Är det någon som har ett grötpaket från Semper som kan tala om vad den innehåller?Sempers kundtjänst har tyvärr inte öppet mer idag.
    /Lisa
Svar på tråden Mjölkallergitråden - bebisar