amulett och ka kavat: tack, ok det var mjölksyran i den. Klurigt det där, perioder har det gått bra med den och stundtals med caressen. Han verkar reagera lite olika, kanske beroende på säsong och hudstatus. Om han är varm och svettas eller inte påverkar nog med.
k kavat: Protopic hade vi tänkt testa på Martin och frågade om den på hud på KS. Men där tyckte de att vi skulle avvakta tills om vi verkligen behövde ta nya vägar eftersom den inte testats/använts så mycket på barn ännu. Då var det dessutom vår så sommaren var i antågande + att han då efter eksemskolan var väldigt mycket bättre i sina eksem
. Kul att höra att den fungerar bra för er! Hur mkt använder ni den och hur bra är "väldigt bra" *nyfiken*?
blå myran: Ahh var det stopp för sädesslag för er med
.
Något mer som vi börjat med att ge vår son är Eskimo kids omega3-6-9 tillskott. Själva huden har aldrig varit så len, iaf inte sedan han var 1-2månader
. Det blir ju på ett sätt som att "smörja" huden fast innefrån istället.
Lisas dietist rådde oss med att blanda Nestlés mjölkfria gröt med Nutra om vi skulle ge den Lisa var 6mån då vi var till henne. Jag köpte den gröten (havre+katrinplommon) här om dagen för första gången och blandade då ut den i solhavre. Jag hoppas hon får i sig det hon ska ändå nu när hon är så pass gammal (11mån) genom dels att amma 3ggr/dygn och dels genom vanliga maten hon får. Annars är det Enago-gröten som hon får mest och den innehåller det hon behöver även fast man blandar i vatten. Den nya mjölkfria gröten från Semper som innehåller grahamsmjöl och rismjöl tror jag det var har vi med provat förra veckan. Den gillade hon så där...tror dessutom att hon blev hård i magen av den. Har blandat i lite av den då jag gjort enago-gröten nu.