Inlägg från: Lussekatten87 |Visa alla inlägg
  • Lussekatten87

Mjölkallergitråden - bebisar

Nu hittade jag hit också {#lang_emotions_smile}

Har lyckats få dottern att ta vällingen nu. Känns skönt. Igår fick hon 120 ml välling innan hon somnade och hon sov faktiskt hela natten! 19.30 - 6.40! Jag känner mig utvilad och gick upp innan klockan ringde imorse

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lussekatten87

Jag köpte Becels flytande margarin,den var mjölkfri såvitt jag kunde se!
    Stod och lusläste och synade förpackningen ett bra tag.
    Åt den i Söndags och dottern mår hur bra som helst!Inga utslag eller kräkningar.
    Antar att de bara inte märkt upp på flaskan att den är mjölkfri.

• Lussekatten87

Ok. Där ser man! Bra att de har hårda krav tycker jag.

• Lussekatten87
    Smulan1979 skrev 2010-02-19 11:29:07 följande:
    Våran dotter har ganska nyss fått konstaterat att hon är ägg- och mjölkallergiker. Vi har inte riktigt fått bukt med hennes eksem ännu, men de har varit på tillbakagång.Igår så fick hon 5-mån vaccinationen och jag tycker att hon verkar mycket sämre idag. Kliar och kliar. Är det någon som har märkt att vaccination kan göra eksemen sämre eller borde jag fundera på om jag har fått i mig något olämpligt? (Vilket jag inte tycker att jag borde för jag har varit väldigt restriktiv den senaste tiden, ett köpebröd visserligen men det står inget om att det ska innehålla ägg eller mjölk).Pust sååå jobbigt när hon inte mår bra tycker jag!
    Hon kanske reagerade på sprutan,den är ju odlad på hönsägg.
  • Lussekatten87

Min dotter är ganska ofta så röd om inte rödare tom!! Knallröd alltså. Och så kan det försvinna en period(ca 1 vecka) för att följas av en extremt torr och fnasig hud.

Har märkt att hon inte tål cirtusfrukter och blir jätteröd av det! Har ni provat att utesluta det?

Svar på tråden Mjölkallergitråden - bebisar