Inlägg från: Jennywise |Visa alla inlägg
  • Jennywise

Är det bara jag?

Men guuuud... Så man tar inget ansvar för sina barn för att man tycker att det är kul att gå ut på krogen med vänner, dansa och bli full som en alika? Enda anledningen till att lämna bort barnen ska alltså vara för att få egentid så att man orkar med dem bättre sedan? Inte för att ha kul? Inte för att man faktiskt har ett eget liv och är en egen person med egna intressen? Och när man lämnar bort dem får man alltså inte lov att bli full för då är man en sämre förälder, men ett biobesök är okej eftersom det inte innefattar alkoholkonsumtion? Är man en kass morsa för att man kan erkänna att man tycker det är O-T-R-O-L-I-G-T skönt att umgås med andra människor än sina barn, hur mycket man än älskar dem?

Jag skulle tro att jag och min man lämnar barnen hos deras mormor i snitt en gång i månaden, plus att vi bägge har intressen (inget som innefattar drickande, dock) som gör att vi är borta ungefär en helkväll i veckan var. Är vi sämre föräldrar då? Knappast. Det värsta jag vet är föräldrar som lever sitt liv genom barnen, som bara identifierar sig som förälder. Stackars barn att behöva växa upp med den pressen på sig.

Min blogg är bättre än din! riotmamman.blogspot.com
  • Jennywise
    AnnaT skrev 2010-02-28 21:08:25 följande:
    hahaha!!!!Jag snackar inte om att man ska stanna hemma hela livet och vara med sina barn 24 timmar om dygnet.Jag tycker bara att det är konstigt att man inte ens kan "orka" vara hemma med sitt eget barn utan att gå ut och supa innan ungen ens är ett år!Visst att dom har det bra hoss andra också men det är inte de det handlat om.Våra barn var inte valt att föddas och det viktigast för barnet är ens föräldrar.Så därför tycker jag att man som förälder allafall kan ge upp sånt skit ett tag iallafall.Jag tycker riktigt synd om ungar som har föräldrar som inte "orkar" vara hemma med sina egna barn!
    Men det är ju ett sådant otroligt löjligt resonemang. Om man vill gå ut och umgås med sina vänner låt oss säga EN kväll när bebisen är kanske några månader gammal så inte fan handlar det om att man inte "orkar" vara hemma med sina barn. Man är ju hemma de andra 30 dagarna i månaden utan problem. Nej, det handlar om att man tycker det är roligt att komma ut och träffa andra. Sen varför supande måste vara inblandat det får stå för er. Och följdfrågan är ju då givetvis om det är okej att lämna barnet om man ska göra något där inte alkohol är inblandat? Eller är det just alkoholen som gör en till en dålig förälder?
    Den där martyrrollen som massor med föräldrar tar på sig är så jäkla löjlig, nej barnen har inte valt att födas, men jag tror inte något barn skulle välja en förälder som beter sig som att den offrat hela sig för sitt föräldraskap heller!
  • Jennywise

"Hur kan man överhuvutaget som mamma tänka tanken på att gå och och festa när ungen inte ens är ett år?"

"Hur kan man överhuvutaget som mamma tänka tanken på att gå och och festa när ungen inte ens är ett år?"

I bägge ovanstående citat är det helt uppenbart att du anser att föräldrar som lämnar barnen innan de fyllt ett år sämre. Man behöver inte skriva något rakt ut för att budskapet ska gå fram, vet du. Hela tråden handlar ju om att man INTE ska gå ut för att då orkar man inte ta hand om sina barn, eller försöker du bortse från det nu när någon faktiskt konkret ifrågasatte dig?

Okej, så det är bara första året man inte får ha några andra intressen än barnet, för har man det så orkar man inte ta hand om sitt barn? Och du har fortfarande inte svarat på huruvida det är den eventuella alkoholkonsumtionen som gör en till en som inte orkar med sitt barn, eller om det är att man lämnar barnet hos någon/pappan generellt? Exempelvis lämnade jag min dotter när hon bara var några dagar gammal tillsammans med hennes pappa så att jag och äldsta barnet kunde gå på bio tillsammans, gjorde jag det för att jag inte orkade med min bebis då eller?

• Jennywise
    Jag tycker riktigt synd om ungar som har föräldrar som inte "orkar" vara hemma med sina egna barn!
    Det var givetvis det andra citatet, inte samma två gånger.
Svar på tråden Är det bara jag?