Inlägg från: Josefina91 |Visa alla inlägg
  • Josefina91

Är det bara jag?

Jag är 18, har en dotter som är 9 månader och en underbar pappa till henne. Jag är inte ute ofta, men har varit det några ggr, mest ensam men vi har varit tillsammans två ggr kanske, jag och hennes pappa. Då vi har varit tillsammans har dottern varit hos hennes farmor och farfar som har henne mer än gärna någon gång. Jag njuter inte direkt av att lämna henne men samtidigt kan jag tycka det är ganska kul att gå ut någon gång, lika väl som att en 30-årig mamma kan tycka det är kul ibland. Varför blir det jämt ett tabu då en 18 åring går ut och lämnar sitt barn, men inte när en äldre mamma gör det?

• Josefina91
    Tette86021 skrev 2010-02-13 23:17:56 följande:
    Jo jag tycker det är lika tabu gammal som ung föräler...Eller tabu och tabu, självklart måste man ju få roa sig som förälder också, få slappna av och komma bort lite.Men jo jag stör mig också väldigt mycket på folk som säger att de måste få leva livet genom att festa och supa och hålla på  när dom fått barn.. jag håller med om att den biten borde man kanske ha avklarad innan man skaffar barn..Förstår inte heller dom singelmammor som är ute och festar järnet när ungen är hos pappan och sen varje helg och kommer hem med nya karlar väldigt ofta som barnet får lära känna och träffa..Vill också säga att jag inte dömmer någon eller tycker att personer som håller på på detta vis är sämre människor!
    Håller med er båda två till fullo.. Hel konstigt det där. Självklart ska man ta sitt ansvar och jag tycker också att det där borde finnas inbyggt när man får barn, alltså, jag känner mig inte sugen på att festa längre, känns inte kul at åka från alice, fast jag vet att hon har det hur bra som helst.
    Du har satt ett oskyldigt litet barn till världen och då finns det inga ursäkter, (det om att få leva livet osv)
    Däremot, att någon gång gå ut på krogen, äta, gå på bio tycker jag är helt ok och ganska nödvändigt för att hålla kärleken vid liv så att säga, gynnar ju även barnen om föräldrarna är kära, lyckliga och glada!
Svar på tråden Är det bara jag?