Vi som gjort eller vill göra IVF/PGD för könsbestämning
Jag önskar att denna tråd ska återuppstå! Jag står i valet och kvalet med att välja klinik för en embryoadoption och jag vill göra ett val av kön genom microsort (ger fler embryon av önskat kön) och PGD. Det är ju inte tillåtet med könsbestämning i Tjeckien och Grekland så jag lutar åt Cypern. Dogus klinik är rätt dyr (7100 euro) men NorthClinic i Cypern är billigare (ca 5200 euro inklusive hotell i flera dagar) men jag tror att kostnad för PGD och microsorting tillkommer så det kan ju bli i samma klass.
Ett annat alternativ är ju Unica i Tjeckien där en delad färsk embryodonation kostar 2900 euro (utan PGD). De rekommenderar inte PGD eftersom graviditetschanserna minskar och man får ju inte välja kön, men gör man det med de embryon som skapas borde man ju kunna välja kön om det finns flera...
Jag har försökt sökt medlemsskap i er grupp men inte fått någon bekräftelse på att jag kommit med. Vill gärna få möjlighet att diskutera detta inom kort då jag ska försöka välja klinik helst redan denna vecka!