Hej allihopa!
Så himla synd att jag inte kunde vara med på fikat i onsdags. Ni verkar ha haft det jättetrevligt. Men jag får helt enkelt satsa på nästa gång.
Vi kommer döpa Edwin men vi väntar nog till slutet av januari, då kommer han att nästan vara 5 månader. Vi har så mycket långväga släkt o för att få allt ihoppusslat så tänkte vi satsa på slutet av januari. Edwin är ju född 31/8.
Här rullar dagarna på o man hinner verkligen inte någonting alls känns det som. Edwin är fortfarande jätteorolig när vi ska lägga oss o det är i princip omöjligt att lyckas natta honom. Det vi gjort senaste tiden är att han fått somna på mej o sedan har jag lyft ned honom mellan oss men nu senaste dagarna har inte ens det fungerat, han har direkt vaknat o blivit orolig o skrikit när jag flyttat över honom från mej. HÅller ju inte riktigt i längden att sova hela nätter med honom på sig, är helt mörbultad i hela kroppen o sömnen blir ju ingen höjdare=) Var och vägde honom idag och han hade gått upp jättebra i vikt så nu väger han över 5 kg.
BVC tror att Edwin vänt på dygnet, han sover ju ganska mycket på dagarna o det är svårt att väcka en bebis som sover djupt. Lever på hoppet att det där ska rätta till sig när han blir några månader. BVC menar att det kommer göra det. Men i natt och i morse upptäckte vi att han blev helt annorlunda o hur lugn som helst när han fick sova på sida. Helst sover han på mage men det vet jag inte om man vågar med tanke på plötslig spädbarnsdöd. Annars hade jag gärna haft honom på mage för så trivs han absolut bäst. Hur sover era bebisar?? sover alla på rygg?? Ska i alla fall prova att i kväll lägga honom på sida o palla upp med täckte bakom honom så han inte tippar för att se om det blir någon skillnad på hans stress på kvällen. BVC trodde nog inte det är någon allergi i alla fall mot baby semp 1 och det tror inte jag heller för då borde han ju ha fler symptom o dessutom borde han ju även vara "allergisk" dagtid också. Men om inte detta med sidan o vända dygnet funkar så tänkte jag ev prova minifom först ett tag o se om det är det. Annars får vi väl prova mjölkfritt ett tag. Inte lätt att veta vad de små vill så man får väl prova sig fram. Någon som har erfarenhet av detta eller problem med något av ovanstående och har några tips?? Han blir så superstressad o bara sparkar o fäktar så fort vi ska lägga oss för kvällen oavsett vilken tid det är, annars på dagarna är han så otroligt lugn, har inga skrikperioder eller annat ens.
Snart kommer min kära mamma och hälsar på. Hon ska vara här över helgen, känns jättekul att hon kommer. I kväll ska hon, jag och Edwin bara äta gott o mysa medan min sambo är ute med sitt jobb på middag.
Ha en trevlig helg allihopa!!
Jag var inte med på fikat men kommer som sagt gärna en annan gång så jag skriver upp även mitt namn: Andrenna: Johanna