LauraMaria skrev 2010-05-19 21:31:12 följande:
Känner igen det där med att det faktiskt börjar kännas lite tungt nu. Men som jag läste i någon av alla dessa vecka för vecka-beskrivningar. För vecka 29 stod det så här: Nu är du officiellt höggravid! Oj vilket pirr jag fick i magen då...det är faktiskt inte länge kvar
nu.Svårt att andas kan jag ha vilket säker också beror på svullna slemhinnor och pollenallergi.I natt vaknade jag av världens mest hemska sendrag i benet - och inte i vaden där man kanske normalt brukar ha utan snarare på utsidan av vaden - skitskumt. Någon som haft något
liknande.Nu har vi också varit på föräldrautbildning...så där tyckte jag. Det bästa var det om amningen tror jag. Smärtlindring och annat har jag redan läst på så mycket om.Hur tänker ni er med det? Är det hela smörgåsbordet eller tycker ni liksom jag att en nål i ryggen är lite läskigt det med?Fika, ja vad trevligt! Jag ska fira min far och bror som fyller år helgen innan och kommer kanske vara trött eftersom firandet sker i nordligaste Lappland...men jag tror och hoppas att jag ska kunna komma. Jag känner att jag inte har så mycket tid att kommunicera här utan att det ger mer att träffas tror jag minsann =) FIKA Måndag 7 juni kl 19.00. Vi ses vid Åhlens.LindaMattiasMoyo JeanynLisabettanLauraMaria
Hej! Ja, det var ett tag sedan du var här inne. Det är svårare att ta sig in på datorn när det fina vädret lockar där ute. Höggravid?! Åååh, det lät härligt. Har magen växt mycket? Nu längtar jag tills jag kommer till den veckan. Var ju dock på läkarbesök idag, och han sa att min livmoder nu var fullgången. Kanske kan jag räkna mig som höggravid redan nu i vecka 25 då?
Allt såg så bra ut som det kunde sa de, och bebisarna följer sina kurvor. Vi ska nog få två pojkar - nästan helt säkert. Den blyga vill inte riktigt blotta sig, men det såg då ut som båda hade pung i alla fall. Det verkar bli täta besök på spec.mödravården här framöver. Ska dit om tre veckor igen, och sedan är det nog varannan vecka som gäller. Många besök...
Ha en skön kväll!