• pencil

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej tjejer!

Tack för en jättetrevlig fikakväll igår. Nästa fika blir kanske ett "bland-fika" med både magar och bebisar :)
    Synd att de inte hade ett stort bord som alla fick plats vid - vi får önska att de ställer in ett koferensbord nästa gång ;)

Klaveret: Glömde själv bort att jag skulle kolla upp försäkringar idag ... får bli morgondagens uppgift - tråkigt!! Få tips om gratis dagisplats är ju inte helt fel.

Andrenna: Hoppas du får en jättemysig semester innan gossen anländer.

Bra med lite tips gällande bb-väskan ... ska verkligen komma ihåg allt ni skriver om toapapper osv... för nu är det lite väl tidigt att börja förbereda den. Idag satt jag och funderade igenom vad vi har kvar att förbereda och fixa och det var inte lite!!! Att göra allt utan bil och med stundande jobbstart kändes dessutom en aning mer betungande Förvånad 
    Allt brukar dock lösa sig trots att jag har lite svårt att se bilden framför mig när vi ska frakta hem en spjälsäng med varsin cykel Skrattande

Snart dags för "Livet på BB" - får se om jag blir lika upprörd av det här avsnittet.
    Ha det bra alla!

• pencil

Grattis Li 81 och krya på dig! Härligt att "prinsen" mår bra!

Delta1: Synd att inte övningarna hjälpte men det blir nog bara bra i alla fall :) nu behöver du inte vänta lika länge innan du får mysa med bebben Hjärta

• pencil

Hej!

Befinner mig just nu 50 mil från Umeå men återvänder hem till helgen. Börjar jobba på tisdag 17:e - känns lite jobbigt måste jag nog erkänna. Hänger gärna med på en fika nästa vecka men som sagt pga jobbet så passar kvällstid bättre för mig.

Lycka till på torsdag Delta1 - håller tummarna för dig - så spännande!!

Spännande för dig också Klaveret - det börjar närma sig!!

Själv har jag inte ens börja tänka på förlossning än...det känns så himla långt borta och det är så mycket kvar som ska hinnas med. Gå föräldrautb, inhandla säng och skötbord (och 1000 grejer till - gärna en bil!!) och göra klart allt på jobbet dessutom. Just nu funderar jag mycket på hur länge jag ska jobba, för även om jag orkar med att arbeta länge så känner jag nog att jag vill ha lite ledigt just innan BF. Ni andra som redan har barn hur nära inpå BF jobbade ni? och ni som inte lägger er semester nu innan BF - hur länge har ni tänkt jobba om ni mår fin fint och inte har krämpor av olika slag?

Ha det gott allihopa!

• pencil

Grattis Kramissara!! Det är så kul nu när det anländer fler bebisar! Glad Det verkar ju som att både Klaveret och Loris är på G också - lycka till *håller tummarna*. Spännande att höra hur det har gått för Delta 1 också Glad.

Jag hoppas ni får jättetrevligt på fikat. Ville gärna följa med och tänkte att jag kanske skulle ha möjlighet att ta en lite längre lunch på onsdag men tyvärr sitter jag på föreläsning/utbildning hela onsdagen! Därför blir det lite körigt att "smita". Jag får haka på nästa gång istället. Det är ju såååå länge kvar innan det är dags för mig.

Gravidyoga låter ju jättetrevligt men tyvärr så känner jag mig inte riktigt i form för att boka upp mig på saker nu när jobbet drar igång också så det blir inget  för mig Rynkar på näsan. Känner mig faktiskt lite "nere" och tycker att allt är rätt jobbigt just nu. Jag hoppas det kommer att kännas bättre när jag kommer hem igen (befinner ju mig ute på resande fot och besöker släkt och vänner). Det är verkligen befriande ibland att bara dra igång tårkanalerna och "få ut det" - känns oftast mycket bättre efteråt. Däremot är det ju lite jobbigt för alla runt omkring som undrar om jag har ont, om de kan hjälpa till osv... men det kan de ju inte...jag vill ju bara få gråta och kanske vara lite i fred. Jag måste verkligen vara ett rätt påfrestande sällskap stundvis men det får de ta.

Nä, nu ska jag ta en liten prommis med min mor - om hon står ut med min långsamma takt Flört

Ha det gott allihop!

• pencil

Moyo: Trist! Det vänder säkert snart - stor kram!

• pencil

Stort grattis till alla er som fått era guldklimpar!!

Nu är första arbetsdagen gjord och det var jättekul att träffa alla kollegor men jag känner mig helt slut i huvudet. Eftersom jag bara kommer jobba några veckor så är väl inte engagemanget på topp och är man inte helt fokuserad så hamnar man ganska snabbt i förvirring upptäckte jag Glad. Imorgon är det föreläsningar hela dagen och vi blir bjudna på lunch - men jag hade mycket hellre lunchat med er men tyvärr så passade inte tiden.

Jag hoppas ni alla mår bra och ha det så trevligt imorgon!

• pencil

Hej tjejer!
    Såå skönt att det är lördag!! En vecka på jobbet har nästa fått mig att glömma att man kan få ta det lite lugnt också. Hur ska det här gå?! Känner mig redan slut och än har inte eleverna börjat Förvånad. Det är så kul att gå in och läsa i tråden för det händer spännande saker hela tiden. Ni verkar ha haft en mysig fikastund/lunch tidigare i veckan - nästa fika följer jag väldigt gärna med på :) Håller tummarna för att det blir på en kväll så även jag har möjlighet - måndagar är tyvärr lite körig för mig även på kvällarna men de andra dagarna ska det inte vara något problem.

Sover väldigt dåligt just nu och har plötsligt fått väldigt ont både i ryggen och i höfterna. Jag hoppas verkligen inte det blir värre. Däremot känner jag mig lite gladare igen och inte så "nere" som jag har varit de senaste veckorna.

Klaveret: Det finns ju roligare sätt att spendera pengar än p-böter -  vilken otur!! Härligt att ha familjen här :) jag hoppas din guldklimp bestämmer sig för att komma ut snart.

Delta 1: Grattis igen!! Det låter så härligt! Vilken tur att din sambo fick stanna med er, så önskar och hoppas jag det blir även för oss. Jag längtar också till jag får mysa!!

LindaMattias: Såå spännande!! Hur har det gått för er? Väntar spänt på besked! Kramar till er! 

Andrenna: Vilken energi du verkar ha!! Badrumsrenovering NU, jag skulle aldrig orka med det! Glöm inte bort att vara lite ego och tänka på dig själv också.

LauraMaria: Jag hoppas den lille bestämmer sig för att komma snart!

SysterMaria: Borde också bege mig ut på en shoppingrunda och inhandla lite varmare kläder till bebben. Hittills har det bara blivit kläder av det tunnare slaget. Hoppas de får in mer höst/vinter plagg snart för jag tycker det har varit mest sommarplagg i utbudet.

jeanyn: Jag hoppas allt gick bra på ultraljudet igår och att den lille växer som den ska.

Jag hoppas ni alla får en jättefin lördag - trots vädret!
    Kram på er!

• pencil

Grattis LindaMattias!!!

Finns det några som är fikasugna senare i veckan?

Någon som kan på torsdag 18.30? (kan även tis och ons). Jag kan iofs tidigare (från ca 17.30) men jag tänkte att alla kanske vill hinna äta middag först om vi inte bestämmer oss för att ta en matbit istället för fika.

Om det finns någon intesserad så starta gärna en fika/mat lista så skriver i alla fall jag upp mig Glad.

Nu är det tvättstugan som gäller.

• pencil
    Lisabettan: Stort grattis {#emotions_dlg.flower}

HannaMaria: Jag känner igen smärtorna och de har kommit de senaste veckorna för mig också.

Fikalista för torsdag 26/8. 18:30 utanför Åhlens
    Loris
    Andrenna
    Klaveret
    Knyttet & K
    Pencil
  • pencil

Har haft en tuff dag på jobbet idag och har precis kommit hem är trött och har ont lite här och där. Bestämde mig därför för att inte gå på fikat ikväll utan åka hem och käka middag och sedan vila. Läste just Andrennas inlägg om att avblåsa fikat vilket passade mig utmärkt.

Som det känns idag så är det riktigt tufft att behöva gå till jobbet varje dag. Tyvärr har man ju ingen semester som man själv kan styra över i mitt yrke utan är ledig när det är lov. Det känns inte som ett alternativ att börja nalla på föräldraledigheten redan nu med tanke på att jag har 5v kvar till BF.

Grattis LauraMaria!!

Jag håller tummarna Klaveret och hoppas den lille har bestämt sig för att komma nu - spännande!!

Nej, äta och vila är det jag behöver just nu.

Ha det gott alla!

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)