Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
Moyo - Grattis till bäbisen! Hoppas ni får komma hem snart.
Delta - Trist att inte vändingsförsöket lyckades? Kommer ni att göra något fler? Om du inte vill snittas behöver du ju inte det. Om min bäbis inte skulle vända sig tänker jag föda i säte, jag är livrädd för kejsarsnitt (så det är skönt att läsa era positiva upplevelser av det om det nu av någon anledning skulle bli aktuellt för oss). Jag vet visserligen inte om jag hade valt det min första förlossning. Nu känns det inte som att det skulle vara något problem, jag har haft två jätteenkla förlossningar och har haft normalstora barn (åt det större hållet) med små huvuden. Det verkar vara idealt för sätesförlossning *skrattar* Jag vet att de inte verkar vilja att man föder i säte här, men de kan ju inte tvinga en till snitt om man inte vill.
Bra med listor för vad man ska packa med till BB. Sist hade jag inte packat när förlossningen satte igång, och jag tog knappt med mig något heller eftersom jag ville åka hem så fort som möjligt. Sen visade det sig att lilla A bajsat i fostervattnet (eller ja, det visste jag ju när vi åkte in men jag visste inte att man var tvungen att stanna på bb då) så vi blev kvar på bb i några dagar. Det gick ju bra att maken hämtade grejer, men den här gången tänker jag packa för att kanske måste stanna någon dag. Eller packa en extraväska som maken bara kan hämta om vi inte får åka hem den här gången heller.
Jag kan inte heller komma med på det här fikat. Vi firar femåring dagen efter och det är flera släktingar som kommer ner så jag ska ägna mig åt familjeumgänge och kalasförberedelser.
Fick papper från fk som ska fyllas i av min arbetsgivare för att de ska fastställa en ny sgi. Jag hoppas det går fort, för alla på jobbet är på semester nu och jag hade hoppats att slippa vänta på mina pengar. Jag skickade in underlag för ny beräkning av sgi innan vi åkte på semester, men det var kanske inte tillräckligt då. Enligt en anställd på FK här i stan skulle det räcka med att jag skickade mitt anställningsbevis där det står hur många timmar jag jobbar och papper på min senaste löneförhöjning. Jag tror jag får ringa dem, jag har ju en mil till jobbet så jag cyklar inte gärna upp om jag inte behöver. Kondisen är inte vad den var för någon månad sedan *skrattar*