Inlägg från: LauraMaria |Visa alla inlägg
  • LauraMaria

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Grattis till dig med Delta1! =)

Min bebis verkar aldrig vilja komma ut. Fem dagar sedan BF i dag..*less och besviken*...så det blir säkert lunch/fika för mig med i morrn....något att se fram emot i alla fall ;)
    Börjar känna mig lurad, finns det ens någon bebis i min jättemage? ;)

Fikalista för onsdag 18/8. Vi ses 11:00 på café Göteborg.
    Klaveret
    Jeanyn
    LauraMaria

• LauraMaria

Hmmm..en fundering bara från mig som väntar på övetid. I morgon är det BF +6.....om inget hänt i natt vill jag ju gärna hänga med på fikat. Vågar jag det, skulle ni göra det?
    Jag har ju en hel del förvärkar..men det säger ju inget. Hur har ni som gått över bf gjort? Är det bäst att hålla sig hemma? Det kan ju dröja 10 dagar till ju!

LindaMattias: Tråkigt med det sämre flödet hos storbebisen. Kanske planerar de att ta ut dem nu då?
    De måste ju ha pratat om att livmodern är öppen bara, eller så förstår jag det...men yttre och inre? Ja, jag vet inte...
    Hoppas vi ses i morgon!

• LauraMaria

Nej, jag bor bara uppe på Tomtebo......som förstföderska är min största oro att vattnet ska gå och även fast det inte är någon syndaflod skulle jag tycka att det kändes hemskt jobbigt :) Men jag vet iofs att det inte är det vanligaste ;)

Jag kommer!

• LauraMaria

Tack gulliga ni, känns ju tryggt att fika med andra gravida i alla fall =) Sannolikheten är ju ändå inte så stor att bebisen ska ut precis just nu, men man vet ju aldrig ;)

• LauraMaria
    oxytocin skrev 2010-08-18 11:46:26 följande:
    Var beredd på att det kan komma MYCKET vatten! Och att det fortsätter att rinna och rinna länge... När mitt vatten gick då jag väntade Leo sa det bara SPLASH och så kändes det som att man hällde ut en hink med vatten i byxorna! Som tur var kände jag att det var nåt konstigt på gång och jag hörde ett "knak" liksom, så jag hann ställa mig upp ur soffan! Fick lägga ut plastpåsar på bilsätet då vi åkte in på förlossningen, handdukar på både sätet och i trosorna för det rann!

Missade fikat idag också. En annan gång! Hoppas ni har det trevligt. 
    Ja, det kan visst det....och det vore ju inte så trevligt om det händer när man är i farten någonstans...haha, jag skulle skämmas ögonen ur mig trots att alla säkerligen skulle ha förståelse :)
    Ja, snart får det sätta i gång i alla fall, hur det är sätter i gång, det är en sak som är säker....orkar inte vänta mer.
    Klaveret skrev 2010-08-18 17:09:39 följande:
    Tack tjejer för trevlig fika/lunchstund idag! Jag ville verkligen inte åka! Tänk att man kan babbla så mycket om sin graviditet! Nu ser jag fram emot nästa fikatillfälle. Fast det blev en väldigt dyr lunch för mig idag. Jag fick PARKERINGSBÖTER! När jag och min sambo har varit på Göteborg har det alltid varit på kvällen så vi har aldrig betalat...Dum i huvet som jag är trodde jag att det var gratis att stå på grusplanen...Men icke! 350 spänn åt skogen...och jag som satt och sa att man måste börja vara lite återhållsam med pengarna med tanke på mammaledigheten...Jaja, det får väl bli en bulle nästa gång vi fikar ihop så det blir billigt Flört.

Spec.mödravården ringde nyss och meddelade att jag måste höja dosen på min medicin. Det kändes lite trist, men hon sa att det är viktigt att alla värden är så bra som möjligt inför förlossningen och det är ju sant. Det är bara att knapra på, det kunde ju ha varit mycket värre!

LindaMattias: Hoppas ni får en trevlig kväll och stort LYCKA TILL imorrn! Kram!
    Tack själv för en mycket trevlig stund. Och tack alla andra också! Det gjorde fint i min väntan. Surt med parkeringsböterna bara!
  • LauraMaria

I går kväll trodde jag att kanske, kanske är det något på gång...hade massa sammandragningar och "förvärkar" eller vad det nu var. Men sedan har natten varit ganska lugn, vaknat ngngång av att det gjort ont. Känns lite i dag med, men inget mer....vad är nu detta? Kan det vara så här...jag har ju haft förvärkar i två veckor på måndag, men ingen bebis.
    De ringde från specen och bad mig komma dit på tisdag morgon för kontroll av lillbebisen, känns bra att ha ngt att se fram emot om ingen bebis behagar komma i helgen.

Klaveret: Vi kanske hamnar på BB samtidigt ;)

Ha en mysig dag tjejer!

• LauraMaria

Gör bara ett inhopp och berättar att vår lilla tjej kom till världen kl 02.05 den 22 augusti, 3640 tung och 50 lång. Allt gick fint och vi mår bara toppen. =) Vi hörs mer då vi landat.

Lycka till till er andra som ska till att besöka förlossningen inom kort =)

• LauraMaria

Grattis Klaveret, grattis Tuds! :)
    Tuds, jag känner igen det där. Allt är nytt och man är vimsig i huvudet, pendlar mellan total lycka och massa förtvivlan ;) Det löser sig med tiden!

• LauraMaria

Hej på er! =)

Är som vanligt dålig på att gå in och läsa och skriva. Har nog egentligen ännu inte landat i det nya livet med vår lilla tös....mkt pågrund av att jag haft så otroligt jobbigt med amningen. Sår och infektioner som gjort att jag fått stoppa i mig antibiotikakur efter antibiotikakur....

Men att ses och fika på onsdag vill jag gärna!

fika/lunch på onsdag 20/10 kl.11.30 på Café Station
    Andrenna
    Linda
    Syster Maria
    Knyttet
    Delta1
    LauraMaria

• LauraMaria

Andrenna: Vår Mika är precis som Edwin som sover mer och längre på förmiddagen och är mer vaken på eftermiddagarna och kvällen. Men hur länge och hur många gånger hon sover på dagarna är väldigt olika.

Kvällarna och nattningen är lite jobbig. Hon vill inte sova förrän jag lägger mig i sängen och sover med henne. Har testat med spjälsängen...går inte alls. Har också testat att söva henne och låta henne ligga kvar själv i vår säng, men då vaknar hon. Supersvårt och jobbigt för mig som måste lägga mig...blir iofs inte så tidigt utan kanske 22-23-tiden.

Ses i morgon då alla!

• LauraMaria

Om att aldrig lyckas ta sig i väg då man vill: Blev inget fika för mig heller i dag. Klädde på oss och gick ut för att ta en promenad Tomtebo-stan men upptäckte snabbt att det var alldeles för blött....hade inte hunnit ta bussen heller. Skit å..är ju så tråkigt att va hemma ensam.
    Hoppas på fika snart igen. Kanske redan nästa vecka?

Hoppas ni har det mysigt!

• LauraMaria
    tuds skrev 2010-10-20 16:10:18 följande:
    Men du, vad lustigt! Jag tänkte också ta en promenad från Tomtebo till stan, men den tiden jag hade behövt gå öste det verkligen ner ute, så jag fick stanna hemma och tråka också. Jag som hade sett fram emot lunchen Rynkar på näsan
    Mmmm....är ju en bra bit att gå. Man hade blivit rejält blöt! I morgon tänkte jag i alla fall bege mig till öppna förskolan på Ålidhem där de har babyöppet för barn 0-7månader mellan 13.30-15.30.
    Sugen på att hänga på? Inte lika lång promenad ju! :)

• LauraMaria

Jag gör helt enkelt ett nytt försök nästa vecka =)

fika/lunch på onsdag 27/10 kl.11.00 på Café Station

Jeanyn
    LauraMaria

• LauraMaria
    LauraMaria skrev 2010-10-20 16:49:09 följande:
    Mmmm....är ju en bra bit att gå. Man hade blivit rejält blöt! I morgon tänkte jag i alla fall bege mig till öppna förskolan på Ålidhem där de har babyöppet för barn 0-7månader mellan 13.30-15.30.
    Sugen på att hänga på? Inte lika lång promenad ju! :)
    Hmm...upptäckte precis att de har stängt på öppna förskolan i morgon....utbildningsdag..typsikt!
  • LauraMaria
    tuds skrev 2010-10-21 10:12:16 följande:
    Äsch då! Men törs man gå med sådana här småttingar till öppna förskolan? BVC-sköterskan sa att man inte ska det för det är så mycket smittor där Obestämd
    Om inte annat kanske vi kan gå en promenad eller nåt någon dag? Glad 
    Oj, ja det kanske man inte vågar? Vi hade träffarna med vår föräldragrupp där iaf...det kanske du också ska ha framöver för visst var din pojk född senare än min flicka?(som är född den 22 augusti)

Ja, men promenad låter trevligt, vad gör du i morgon fredag?
  • LauraMaria

Mmmmm....ja ni har nog rätt, man vill ju inte för allt i världen riskera att ens lilla ska få något. Well well, det får bli då hon är större.
    Men det är ju så långtråkigt hemma vissa dagar, håller ni inte med?

• LauraMaria
    LindaMattias: Perfekt idé det där med uppblåsbar amningskudde, speciellt för er tvillingmammor. Sätt i gång och uppfinn, vilka pengar du kommer tjäna! Jag tror på det!

Lisabettan: Jag längtar faktiskt å efter att träna men har inte hittat någon tid till det ännu. Jag tar promenader och gör faktiskt situps här hemma i bland. På efterkontrollen frågade jag bm om det var okej med situps och det sa hon att det var.

Jeanyn: Fy för blindtarmsoperation mitt i allt :/

HannaMaria: Roligt att kika i din blogg, på lilla sötnosen din :)

Vill ni kika på bilder på mitt hjärtegull så kan ni titta på whitesugar.blogg.se

Jag kommer å på fikat i morrn.

Fika på onsdag 10/11 kl 11.30, på Station

LindaMattias
    tuds
    Knyttet
    Delta1
    Sofia76
    Klaveret 
    Andrenna
    LauraMaria
  • LauraMaria

I morgon tar jag bussen så inte ska jag regna bort inte =)

• LauraMaria
    Jag och Mika är på :)

Fika onsdag 8/12 kl 11.30 på Station

LindaMattias
    Klaveret
    Delta1
    Knyttet
    Andrenna
    LauraMaria
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)