oxytocin skrev 2010-08-18 11:46:26 följande:
Var beredd på att det kan komma MYCKET vatten! Och att det fortsätter att rinna och rinna länge...
När mitt vatten gick då jag väntade Leo sa det bara SPLASH och så kändes det som att man hällde ut en hink med vatten i byxorna! Som tur var kände jag att det var nåt konstigt på gång och jag hörde ett "knak" liksom, så jag hann ställa mig upp ur soffan! Fick lägga ut plastpåsar på bilsätet då vi åkte in på förlossningen, handdukar på både sätet och i trosorna för det rann!
Missade fikat idag också.
En annan gång! Hoppas ni har det trevligt.
Ja, det kan visst det....och det vore ju inte så trevligt om det händer när man är i farten någonstans...haha, jag skulle skämmas ögonen ur mig trots att alla säkerligen skulle ha förståelse :)
Ja, snart får det sätta i gång i alla fall, hur det är sätter i gång, det är en sak som är säker....orkar inte vänta mer.
Klaveret skrev 2010-08-18 17:09:39 följande:
Tack tjejer för trevlig fika/lunchstund idag! Jag ville verkligen inte åka! Tänk att man kan babbla så mycket om sin graviditet! Nu ser jag fram emot nästa fikatillfälle. Fast det blev en väldigt dyr lunch för mig idag. Jag fick PARKERINGSBÖTER! När jag och min sambo har varit på Göteborg har det alltid varit på kvällen så vi har aldrig betalat...Dum i huvet som jag är trodde jag att det var gratis att stå på grusplanen...Men icke! 350 spänn åt skogen...och jag som satt och sa att man måste börja vara lite återhållsam med pengarna med tanke på mammaledigheten...Jaja, det får väl bli en bulle nästa gång vi fikar ihop så det blir billigt
.
Spec.mödravården ringde nyss och meddelade att jag måste höja dosen på min medicin. Det kändes lite trist, men hon sa att det är viktigt att alla värden är så bra som möjligt inför förlossningen och det är ju sant. Det är bara att knapra på, det kunde ju ha varit mycket värre!
LindaMattias: Hoppas ni får en trevlig kväll och stort LYCKA TILL imorrn! Kram!
Tack själv för en mycket trevlig stund. Och tack alla andra också! Det gjorde fint i min väntan. Surt med parkeringsböterna bara!