Moye välkommen till tråden
Vilka fina sphynxar du har, är alla i fotoalbumet dina?
Pencil, jag kollade precis gravidkalendern från första graviditeten, jag kände av dom första buffarna i vecka 17, sambon fick uppleva första sparken i vecka 20.
Tuds, Jag har också problem med sömnen, jag ligger helst på rygg men det blir för tungt och känns inte alls skönt längre :/ Snart blir det väl dags att plocka fram extra kuddar och lägga mellan knäna så att man kan sova skönt på sidan..
Vad kul att kunna börja handla in lite saker
Det är ju rätt smart att passa på när man hittar sånt man ändå kommer måsta köpa fast till bra priser
Jag sitter just nu och funderar massor på vad man ska köpa, vad som behövs och vad man redan har.. Det är verkligen svårt!
Någon som har erfarenhet eller hört gott/ont om någon elektrisk bröstpump förressten?
Jag hade en "manuell" förra gången, den var
hemsk!!
Funderar därför på en enklare elektrisk pump, men är lite kluven.
Li81, Vi ska vara där klockan 17:30! Då kanske vi springer på varandra
Jag skickade ett e-mail till barnmorskan som utför ultraljudet och frågade om de har någon restriktion på vem som får följa med, eftersom det blir jag, sambon, våran dotter och dessutom våra mammor som gärna vill följa med, men det var inga problem alls
Alla som vill får följa med för barnmorskan!
Oj, det låter som en liten arme när man radar upp alla sådär haha.. Jag tyckte iaf. det var riktigt bra att man får ta med dem man vill dit! (Min mamma är nog nästan mer nyfiken än vad jag är på vad det är för kön på barnet haha
)
LindaMattias, vad skönt att allt var bra på ultraljudet!
Jag tror att foglossningar kan yttra sig lite olika hos olika kvinnor, jag får mest ont kring höfter/bäckenet och det strålar ner mot blygdbenet (När jag går, lyfter tungt, sitter i vissa ställningar eller ibland
t.om. från att ligga "fel").
Ska du till barnmorskan snart så kan det vara värt att fråga henne om det.
BF-lista:
tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 September
Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober