Inlägg från: Lisabettan |Visa alla inlägg
  • Lisabettan

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Fika låter trevligt. Om det inte blir första veckan i juni så hakar jag på.

Profylax har jag inte ens tänkt på. Trivdes så bra med min lustgas med både ettan och tvåan. Med ettan så hade jag inte läst på så noga och de föreslog sterila kvaddlar. Jättebra metod- NOT- går nämligen ut på att de under en värk sprutar in saltlösning under huden och det gör så j***a ont att då känns inte det onda som hade med förlossningen att göra. Sen ville jag ha EDA, de hann sticka, och det var nog det som gjorde ondast under hela förlossningen, men de han aldrig fixa iordning EDAn innan det var dags. Så när andra barnet vankades var jag nöjd med lustgas och ville inte ens testa något annat. Nu har det gått snabbt för mig, är säkert annorlunda om det blir långdraget.

• Lisabettan

Loris: Från första värk till barn tog det 3h med första och 1h med andra. Var båda gångerna redan inlagd på förlossningen. Min fasa är om jag inte ligger inne, hur ska man hinna då? {#lang_emotions_cool}

FIKA Måndag 7 juni kl 19.00. Vi ses vid Åhlens.
    LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Lisabettan
  • Lisabettan

Loris: De är födda i v. 39 och v. 36. Klart det blir intensivt, men jag är ändå väldigt nöjd med båda förlossningarna, men lite orolig för hur vi ska hinna in denna gång.

• Lisabettan

Så, nu var vi officiellt inflyttade i huset. Kvar i lägenheten finns lite rengöringsmedel och fästet till en lampa (ingen av oss lyckas minnas hur sjutton vi fick upp den). I huset finns tyvärr massor med kartonger. Just nu skulle jag bra gärna vilja ha en knapp man trycker på så att allt flög på sin plats och att alla tomma kartonger flög ut i förrådet {#lang_emotions_laughing}. Egentligen brukar det ju vara rätt skoj att packa upp, men minstingen är absolut INTE nöjd med flytten och är som en salvekvick på mig. Inte så lätt när man inte fattat vad som ska hända, sen en dag kommer mamma och pappa och hämtar från dagis och tar med en till ett helt nytt ställe.

Andrenna: Vilken bra inställning till förlossning och amning!

syster Maria: Välkommen! Skoj med flerbarnsföräldrar!

• Lisabettan
    Tuds: Under första grav. så bilade vi till mälardalen när jag var i v. 34. Inget jag är sugen på att göra om. Vi körde raka spåret och det blev jobbigt att sitta still så länge med bara korta pauser. Bilbältet tryckte mot bebis som sparkade mot revbenen så jag fick blåmärken.
    Måste ni bestämma er nu? Det är ju olika för alla, ni kan ju vänta och se hur du mår då.
  • Lisabettan

Nu skall jag snart ut och promenera till universitetsområdet. Har varit jättenervös inför resan hit till Barcelona, men det har gått riktigt bra. Om det är värmen eller avsaknaden av barn att bära vet jag inte, men fogarna är i toppform. Har kunnat promenera 1-2h på kvällarna. Helt galet, förra graviditeten tog jag mig fram, med svårigheter, med kryckor, när jag var i samma vecka.

Knyttet: Grattis! Tycker det låter som ett härligt firande.

Och alla lärare som kämpar på: bra jobbat! Måste vara svårt att motivera eleverna när man själv bara vill ut...

Det blir roligt med fika nästa vecka!

• Lisabettan

Ang. flytt så kan jag varmt rekommendera en flyttfirma. Vi kände oss väldigt lata som anlitade en trots att vi flyttade inom kommunen, men det var värt varenda peng (och inte alls så dyrt som man tror!). På 6h hade de flyttat hela vårt bohag, alla kartonger stod i "rätt rum" plus att möblerna var där de skulle vara.

Lysa: du kan ju även kolla efter begagnade vagnar , om du vill slippa leverenstiden på UJ. Vi fick tag i deras syskonvagn på blocket och vad kan jag säga annat än att den är bäst!

Var blir fikat ikväll? Kommer att bli lite sen.

• Lisabettan

Nästa fika skall jag också pallra mig iväg. Hann inte se telefonnummret Moyo skickade förrän klockan redan passerat sju.

Igår kväll hade vi namndiskussion igen här hemma och nu har vi enats. Får se om det passar när lillebror väl kommer ut, men med tjejerna har det ju gjort det.

Ni andra som har fler barn, hur gör ni för att hinna med att njuta lite av magen? Den bara växer och jag har knappt koll på vilken vecka jag är i. Än mindre vad som händer därinne.

• Lisabettan

LindaMattias: Vad skönta att även den lilla följer kurvan och att båda ser ut att må bra!

HannaMaria: Välkommen till tråden!

Knyttet och K: Tack för infon om selarna. Vi har såklart gjort oss av med både sjal och sele (som med allt annat). Vad trist det är att köpa på sig sånt som man har haft, men sålt/gett bort. Men vi skulle ju inte ha fler och hade inte plats.

• Lisabettan

loris, under första grav fick jag domningar i händerna då jag samlade på mig vätska. Tror det kallades karpatunnelsyndrom. Fick skenor som jag hade på nätterna då det var som värst.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)