• pencil

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej tjejer!

Just nu har jag nedräkning.... ca 30 minuter till tidig lunch - är vrålhungrig!!  och...ca 6,5 timmar till semester Glad. Det ska bli så härligt att släppa tankarna på jobbet och istället bara fokusera på hemmet och bebisgrejer.

Än så länge fungerar det bra att ta promenader (dock något lugnare än tidigare eftersom jag så lätt blir anfådd). Tycker däremot att min "lillmage" har börjat  bli ivägen lite när jag cyklar eftersom man sitter så framåtlutad.

Önskar er alla en härlig dag!

• pencil

Hej tjejer!

Lindamattias: Härligt att de små mår bra

HannaMaria: Välkommen hit! Jag är i v26 och vi har inte heller gått ngn föräldrautb än. Vår utb kommer att starta i slutet av aug (Mariehem). Om bebben bestämmer sig för att komma tidigare kommer vi nog inte att hinna gå klart kursen och det känns ju inte så bra. Det är bara att hålla tummarna för att h*n inte kommer så mycket tidigare. Min sambo kände de första rörelserna för ungefär en månad sedan. Nu känner han de tydligt och de syns ju också utanpå magen.

Klaveret: Härligt med semester!!

Loris: Jobbigt med domningar, jag hoppas de ger med sig!

Delta 1: Kul med förlossningsbesök. Jag hoppas även jag hinner med ett sådant innan det är dags.

Helgen har verkligen spenderats i tv-soffan så nu hoppas jag att jag får lite gjort idag. Vi hann med att ordna barnvagn i helgen också men vilken beslutsångest!!! Vi hade bestämt oss för en Emmaljunga men tyvärr så var det mesta slutsålt. De nya vagnarna "2011" kommer inte att börja levereras förrän i mitten eller slutet av september (vilket vi inte vågade chansa på eftersom jag har BF 30/9) så vi fick välja av det som fanns kvar. Modellen vi ville ha fanns men tyvärr inte i "rätt" färg. Känns dock helt ok i alla fall men visst är det tråkigt att man inte kan få det man vill ha med tanke på priset!

Jag önskar er alla en härlig dag!

• pencil
    Lisabettan: Så trist!! Men tur att det upptäcktes i tid. Många kramar till dig och ladda upp med massor av mysiga böcker och se till att familjen passar upp dig ordentligt.
  • pencil

Oj! det var många inlägg att läsa ... har nog inte varit in här på ett tag. En stor kram till alla er med krämpor av olika slag *håller tummarna för er alla* (kram till er andra också som kämpar på med magarna och speciellt till er som jobbar).

Jättebra med tips inför bh-inköp! Ska nog ta en sväng på stan nå´n dag och se om jag hittar något bra.

Fika låter jättekul och jag hakar gärna på om jag har möjlighet. Får besök under nästa vecka men vet ej exakt vilka dagar än.

Har inte börjat köpa så mycket till bebben än (har ju BF först 30/9) men som många av er säger så börjar tiden gå ganska snabbt nu. Känns som att man har mycket rolig shopping framför sig :)

Ha en jättebra dag allihop!

• pencil

Dags för en fikalista kanske? Jag föreslår tisdag den 6/7 kl.19:00. Träff utanför Åhléns?

Fikalista:
    Klaveret
    LindaMattias
    Delta 1
    Pencil

• pencil

Tack för trevlig fikastund igår!
    Kaffe på kvällen passar mig egentligen inte så bra men gott var det :)  fick lida för det när sömnen inte ville infinna sig senare. Dessutom har ryggen och höfterna gjort riktigt ont inatt och bebben har haft disco i magen samtidigt. Med andra ord...är TRÖTT men kunde inte ligga kvar i sängen pga smärtan. Dessutom har förkylningen tagit ny fart igen...och nu ska jag sluta gnälla ;)

Fler fikastunder lär det nog bli och jättekul om fler har möjlighet att komma Skrattande

Spännande Starla! Jag hoppas du slipper vänta så länge nu när du är inställd på att det är på G.

Ha det så jättebra allihopa!

• pencil

Hej tjejer!

Idag har jag gjort sockerbelastning...det kändes länge att sitta och vänta i 2 timmar på vårdcentralen, blev också lite illamående efter en timme ungefär :( 
    Värdet var i alla fall bra.

Vi har tänkt hyra babyskydd från NTF men just nu har vi ingen bil :)  Förhoppningsvis blir det ett inköp inom den närmaste månaden för i annat fall kan vi ju stryka babyskydd från listan ;)

Vädret var inte så där kanonbra när jag kom från VC så jag bestämde mig för att cykla ner på stan på em,  men nu lyser ju solen så nu fick jag lust att gå ut och njuta med en god bok istället...beslutsångest!!  tänk vilka pluttiga bekymmer man kan ha ibland!!

Jag hoppas ni alla mår bra!

• pencil

LindaMattias: Skönt att det verkar gå åt rätt håll - håller tummarna!!! När jag läser om krämpor och andra saker som drabbar andra så får jag en riktig klump i halsen. Jag tycker att jag bara blir mer och mer orolig och nojjig för varje vecka nu. Om jag inte känner bebben på ett tag (som jag upplever som en evighet) kan jag inte fokusera på något förrän det kommer en spark/rörelse så jag kan slappna av lite igen. Flöde i navelsträng osv har man ju ingen aning om så det vill jag inte ens tänka på. Det känns skönt att läsa att de verkligen ser till att dina bebbar mår bra därinne :) Se till att vila ordentligt nu!

Vår bebbe är fortfarande namnlös .... gällande flicknamn har vi kommit lite längre och har några förslag som vi tycker känns bra. Pojknamn upplever vi är jättesvårt men som tur är så är det ju ett tag kvar innan det är dags.

Ha en bra sommardag allihop!

• pencil
    Moyo: Stort grattis!!! Skönt att höra att det har gått bra och vilken fart han hade utFörvånad.

Delta 1: Hoppas lillpyret vänder sig själv - kämpa på med "rumpviftningarna"

Andreanna: Förstår att du längtar efter semester!! Själv har jag börjat få lite "jobbångest". Börjar jobba igen om 3 veckor och hoppas orka med att jobba en månad. Jag har ju 10 veckor kvar så det ska nog gå.

Klaveret: Jag hoppas lillkillen ligger "rätt".

HannaMaria: Har också funderingar på att beställa boken och DVD´n som du skriver om. Jag tror det är jättebra att få lite kunskap om hur man kan andas och slappna av men inte heller jag är så sugen på att lägga ut så mycket pengar för en kurs. Jag tror man kan få ut mycket av det genom att läsa själv också. Jag tror att min BM nämnde att hon skulle prata lite kring just detta på föräldraträffarna som startar i augusti också. Har du/ni varit på föräldraträffar än eller blir det efter sommarn för er också?

Nu är ni många som närmar er dagen D med stormsteg. Själv har jag ju som sagt rätt länge kvar än. Skulle det inte vara kul att ta en fika snart igen? Någon som har önskemål/förslag om dag och tid?

Ha det gott allihop!
  • pencil

Fika på tisdag passar mig bra Glad

Fikalista för tisdag den 3/8 klockan 19:00 utanför Åhléns.
    Klaveret
    Pencil

Ha en bra dag tjejer!

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)