Moyo skrev 2010-04-26 18:28:42 följande:
Lillebror: Här plågas man också av foglossning. Det är ju inget kul alls det här. Jag hade inga problem med fogarna alls med dottern, inte ens på slutet och trodde i min enfald att jag för alltid skulle vara förskonad. Nu sitter man här i vecka tjugonånting och tar andan varje gång man ska resa sig från en stol eller ska bära lillan till skötbordet. Ajajaj! Tur i alla fall att jag inte jobbar...
Hej hej!
Ja det är precis så jag trodde, att eftersom jag var så otroligt pigg när jag var gravid med sonen ända till slutet så trodde jag självklart att jag skulle vara det även denna gång.
Men när jag pratat om det så verkar det vara många kvinnor som är helt fria från foglossning med första barnet och massor med andra.
När jag började få problem så ringde jag min barnmorska för att höra vad det var, men hon snäste lite och menade på att det är en del av graviditeten och hur enkelt hade jag trott de skulle vara egentligen? Men skickade mig ändå till en sjukgymnast, han konstaterarade på en gång att det är foglossningar och jag har börjat använda ett bälte, och det underlättar lite men fasen vad jag har värk på jobbet!
Jag skulle höra av mig till min BM igen om det inte gett med sig på 2 veckor...vilket det inte gjort! Men jag drar mig lite för att ringa till henne eftersom hon var så otrevlig när jag pratade med henne sist! Någon som har erfarenhet av att byta BM mitt i en graviditet?
Jag har en tjej som är nyss fyllda 20 som jag jobbar med. Hon frågade mig för någon dag sedan när det var dax för mitt barn att födas.
- Runt 3 oktober, svarade jag.
- OJ VAD LÄNGE, jag som knappt kan vänta tills 1 juli då jag ska flytta hemifrån svarade hon
Jag har samma problem med viktuppgång som jag sett andra skriva om här. Iofs så har jag "tröstätit" en del nu när jag haft värk och jag har ingen våg hemma. Men magen växer i en vansinnig takt och nog tror jag vågen nog visar en hel del +.
Jag har tittat på kort när jag var gravid med sonen och då var jag lika stor som jag är nu i v 17 som jag var då i v 27
Hänger gärna med på fika jag med om det är på kvällstid eller på en helg!
Trevlig valborg på er och ha en skön helg!