Inlägg från: LauraMaria |Visa alla inlägg
  • LauraMaria

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Vad roligt, många verkar va sugna på att ses över en fika! :)
    Jag har massa tid i princip varje kväll i veckan...förstår att det kanske inte är lika lätt för de som redan har smått.

Men vardagskvällar efter sju....eller söndagseftermiddagar är ju också en bra tid?

Några önskemål?

• LauraMaria

Jag har faktiskt också börjat smygshoppa lite sedan några veckor, men bara kläder än så länge. Kunde inte riktigt hålla mig längre... :)
    Vagn med mera får nog däremot vänta lite. Någon som vet, brukar det vara sådär toklång beställningstid på nya vagnar?

• LauraMaria

Mycket bra initiativ med fikat! Jag jobbar dock till 18.00 i morgon, men man kan ju äta en lätt middag på fiket....så mest troligt hänger jag på i morgon om jag inte är dödstrött.

Men vi har inte sagt något ställe va?

Har ngn ett bra förslag?

Fika 
    Tisdag 4 maj 19.00
    Moyo
    oxytocin / Frida
    LindaMattias
    LauraMaria
  • LauraMaria

Hej hopp! Göteborg låter bra, har aldrig varit där nämligen.
    Men vilket manfall det vart....Moyo och LindaMattias, är ni säkra på att ni kan komma i kväll? Annars kanske vi skulle skjuta på det. Blir ju lite surt om bara en dyker upp ;)

Hör av er!

• LauraMaria

Jag var också in och kikade på Lilla Mirakel i dag. Men än fanns hur mycket fint som helst så jag har lite is (ekonomi) i magen och väntar till de höjer till 30 procent nästa vecka och sedan 40 veckan därpå ;)

I helgen fick jag panikstressen och åkte till Babyproffsen för att köpa barnvagn. Blev en Brio Happy Classic, allt i svart. Superfin! Och jag tyckte personalen där var superbra, kändes proffsigare än på Barnens hus tyckte jag personligen.

Det där med gravidkläder är supersvårt. Än så länge har jag bara köpt ett par jeans och gravidstrumpbyxor. Det mesta som finns är inte riktigt min stil så det känns superskumt att handla det bara för att man har blivit lite rund om magen. Kika runt på andra affärer och ni upptäcker ganska snart att en hel del som finns nu passar även oss gravida ;)

LindaMattias, Det där med sparkarna beror nog lite på hur bebisen ligger också. Jag får för mig att den ligger med fötterna inåt och sparkar då jag känner lite mindre. Men mitt lilla hjärtegull sparkar mycket då jag sitter ner framför datorn på jobbet medan jag får för mig att hon somnar/blir lugnare då jag rör på mig. På nätterna då jag vaknar är det oftast värsta livet, kanske just därför jag vaknar;)
    Hur är det med tvillingarna? =)

• LauraMaria

Jo, det där med smärtor från ligamenten. Jag har det också och mest på nätterna då jag ska vända mig hastigt eller om jag nyser. Jag vaknar och skriker nästan rakt ut...ja, det känns ju som att ngt ska gå sönder....fruktansvärt.

• LauraMaria
    Klaveret, ja mycket möjligt att vi var där flera stycken samtidigt ;)
    Borde, nej det gör man ju inte. Nog kommer du hinna köpa babykläder alltid. Men jag kan inte hålla mig längre ;) + att det känns skönt att avverka lite eftersom. Allt är ju som sagt inte helt billigt.
  • LauraMaria

Känner igen det där med att det faktiskt börjar kännas lite tungt nu. Men som jag läste i någon av alla dessa vecka för vecka-beskrivningar. För vecka 29 stod det så här: Nu är du officiellt höggravid! Oj vilket pirr jag fick i magen då...det är faktiskt inte länge kvar nu.

Svårt att andas kan jag ha vilket säker också beror på svullna slemhinnor och pollenallergi.
    I natt vaknade jag av världens mest hemska sendrag i benet - och inte i vaden där man kanske normalt brukar ha utan snarare på utsidan av vaden - skitskumt. Någon som haft något liknande.

Nu har vi också varit på föräldrautbildning...så där tyckte jag. Det bästa var det om amningen tror jag. Smärtlindring och annat har jag redan läst på så mycket om.

Hur tänker ni er med det? Är det hela smörgåsbordet eller tycker ni liksom jag att en nål i ryggen är lite läskigt det med?

Fika, ja vad trevligt! Jag ska fira min far och bror som fyller år helgen innan och kommer kanske vara trött eftersom firandet sker i nordligaste Lappland...men jag tror och hoppas att jag ska kunna komma. Jag känner att jag inte har så mycket tid att kommunicera här utan att det ger mer att träffas tror jag minsann =)

FIKA Måndag 7 juni kl 19.00. Vi ses vid Åhlens.
    LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Lisabettan
    LauraMaria
  • LauraMaria
    LindaMattias skrev 2010-05-20 20:07:51 följande:
    Hej! Ja, det var ett tag sedan du var här inne. Det är svårare att ta sig in på datorn när det fina vädret lockar där ute. Höggravid?! Åååh, det lät härligt. Har magen växt mycket? Nu längtar jag tills jag kommer till den veckan. Var ju dock på läkarbesök idag, och han sa att min livmoder nu var fullgången. Kanske kan jag räkna mig som höggravid redan nu i vecka 25 då?   Allt såg så bra ut som det kunde sa de, och bebisarna följer sina kurvor. Vi ska nog få två pojkar - nästan helt säkert. Den blyga vill inte riktigt blotta sig, men det såg då ut som båda hade pung i alla fall. Det verkar bli täta besök på spec.mödravården här framöver. Ska dit om tre veckor igen, och sedan är det nog varannan vecka som gäller. Många besök... Ha en skön kväll!
    Hej, ja jag är dålig på det där med dator just nu, har jobbar kväll å på dagarna har jag passat på att hitta på saker. Nja, jag vet inte om jag tycker att den har växt så mycket. Men med tanke på att en kollega kom fram till mig tidigare i veckan och frågade "Är det bara en eller?"..så då måste jag ju faktiskt vara ganska tjock nu =)
    Ja, din växer säkert snabbare eftersom ddet faktiskt är två....du är också höggravid, det tror jag minsann ;)
    Spännande med alla besök, eller tycker du? Jag tycker mvc-besöken är en höjdpunkt...att mäta, väga och lyssna =) Vi var där i torsdags och allt såg bara fint ut. Jag hade dock lite lågt blodvärde, men det hoppas jag att järntabletterna nu ska råda bot på.
    Ser fram emot vår fikadejt den 7:e..verkar va många som kan komma! Kul!
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)