Hej alla mammor! Nu närmar sig dopparedagen med stormsteg och med två barn hemma märker man sina begränsningar när stressen tar tag i en. Att gå på stan och julhandla med två barn är helt ineffektivt och inte särskilt trevligt. Om man har mycket tid, känner sig ostressad och kan tänka sig att fika en halv dag så funkar det däremot utmärkt. Men får man något gjort då? Nä.
Det är frustrerande att ha så mycket tid på dagarna men ändå inte kunna handla klappar, slå in paket o.s.v. Freja tror ju på tomten så det skulle kännas märkligt att börja slå in paket mitt framför näsan på henne...Den här veckan hade jag 1 dag på mig att styra upp allt, men vad händer då? Jo, hon blir naturligtvis sjuk = hemma från dagis!
Well, well, så är livet. Jag är fantastiskt tacksam för varje dag jag får ha med mina barn. De är verkligen helt underbara små varelser, så allt är förlåtet. Jul blir det ju i alla fall! Kanske med mindre genomtänkta paket, mindre snyggt inslagna paket...men attans vad snygga rim det blir, för DET har jag tid att klura på iaf!
Ha en underbar kärleksfull jul hörrni så ses vi framöver! Gott Nytt År också förresten, om jag inte kikar in i mellandagarna.
Kraaaaaaaaaaaam!