LindaMattias:
Vaccinationerna igår gick utmärkt, han är inte långsint den här grabben! Han skrek medan de stack men direkt jag vände honom mot mig så var allt frid och fröjd. Han har sovit lite mer än vanligt, annars har jag inte märkt någon skillnad på honom. Så skönt! Han hade gått upp dryga halvkilot på tre veckor också och det behövdes på lillgrabben.
Pysen bara älskar mat, vissa gånger hade man klarat sig utan haklapp till och med för han spiller absolut ingenting. Vilken skillnad mellan barnen, med storasyster fick vi skaffa ett förkläde för hon hade mat överallt!
Jag har väl aldrig riktigt vägt Pysens mat, men i mängd två mosade potatisar med smör eller en portion gröt (enligt förpackningen) med två iskuber fruktmos ser jag som ett helt mål. Jag försöker ge honom vatten på flaska till maten, men han gillar det inge vidare så ofta ammas han ändå lite efteråt, men han tappar direkt intresset när han druckit det "blaskiga" så det går oftast fort.
Jag ammar också och hade nog väntat med smakisar om inte Pysen hade planat ut så drastiskt på viktkurvan från fyra och fem månader. Jag hade gärna helammat längre, men nu när han är så intresserad av maten blev det ju rätt ändå. Förresten så var det nog bäst ändå, eftersom han måste klara sig på morgon- och kvälls-amning i mars när jag börjar plugga. Det är ju snart ju!
Andrenna:
Jag hade nog gjort som er och försökt få in ett fjärde mål mat på dygnet, kanske väcka en aning tidigare på morgonen och se om det går att tidigarelägga hela dagen? Men det kanske löser sig när det blir sommartid...
Pysen följer ofta min dag, förutom att han kan ta sovmorgon ibland trots att jag stiger upp. Han går alltså upp vid sex och i säng vid tiotiden. Ibland önskar man ju att han kunde göra som storasyster och somna en eller ett par timmar innan man själv ska lägga sig, men han vill verkligen inte sova själv. Dagtid kan han ibland sova någon halvtimme i vagn/vagga, men sällan mer om man inte är ute och rör på sig. Nu kan han i alla fall roa sig själv en stund på golvet, förut bar jag honom nästan non stop för att han skulle vara nöjd.
HannaMaria:
Det där eksemet lät inte alls roligt.
Pysen tycks ha väldigt tålig hud så vi har aldrig behövt tänka extra på något förutom någon gång när man missat blöjbytet lite. Hoppas att ni får ordning på det.
Längsta inlägget av mig på länge, men nu står en och rycker i mig och säger "mama, mama, mama" och den andra tuggar på mina strumpor och gnäller. Dags att styra upp det hela!