LindaMattias:
Tack! Tre snyggingar och en barbamamma...
Angående maten så har Pysen fått ersättning sedan dag 1, det finns liksom ingen tid att vänta in mjölken när pyttisar är krassliga, tyvärr. Att amma med cpap funkade inte alls så första dagarna fick han ersättning och urpumpad mjölk via sond. När han, två veckor gammal, ryckt ut sonden fyra gånger på tre timmar så blev det ersättning/bröstmjölk på flaska i stället, men han är stark och orkar med att både amma och ta flaska så det har funkat bra.
Sedan vi kom hem har vi jobbat på att fasa ut ersättningen, men det verkar just nu som om jag aldrig kommer ifatt med produktionen. Jag ORKAR inte både amma och flaska den här gången! Med dottern delammade jag i 6+ månader, men varje matning tog sån tid då att jag känner att jag inte hinner det nu, med två barn att ta hand om.
Jag måste hela tiden påminna mig om att jag bestämt mig för att kämpa så länge som vi har dubbel bemanning härhemma, för varje dag håller jag på att ge upp just nu. Suck, suck, dubbelsuck...
Jag undviker napp så mycket det bara går och har sovit sittande med Pysen vid bröstet sedan hemkomsten. Enda gången han får napp är i bilen om han blir helt galen, men nu när vi är mest hemma så får han använda mig till 100%. Min rygg gör ont som f-n, men får jag det här att funka så kommer det att vara värt det. Funkar det inte kommer jag nog till slut att inse att jag trots allt gjorde ALLT för att få till det.
Det som inte hinns med nu när vi är hemma är pumpningen eftersom grabben bara sover i famnen, men vad ska jag göra åt det?
Nä, nog klagat för idag (tror jag).
Klaveret:
Max två dygn får man stanna på BB, men går allt som det ska så vill de nog helst att man åker hem direkt från förlossningen. Nästan så att man hoppas på någon enkel liten komplikation säger jag...