Inlägg från: kramissara |Visa alla inlägg
  • kramissara

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej allihopa!
    Har nyligen hittat hit till familjelivs hemsida har inte riktigt fått kläm på alla trådar och grejer men jag skulle gärna vilja haka på er här då jag och min sambo får vårt 1:a barn nu i augusti, BF: 13 Augusti.

• kramissara

Hej!
    har inte skrivit så mycket här, man har så mycket att stå i men eftersom jag fått havandeskapspenning beviljat har jag bara 4 dagar kvar på jobbet känns verkligen som en dröm! Börjar verkligen bli tungt o jobba nu. Sedan att vi ska flytta i mitten på Juli gör ju inte att man har mindre att stå i, men de ska bli skönt att få det större! =)

Andrenna: Vet precis vad du menar om promenaderna, har samma känsla som dig men min lilla bebis har även förmåga att trycka på i sidan när jag går så det nästan känns som om den försöker ta sig ur genom magen, riktigt jobbigt!

• kramissara

Hej!
    Nyss hemkommen från barnmorskan, den lilla/lille växer som den ska och hjärtljuden bara rusar på, så starka att hon var tvungen att sänka ljudet på dopplern =)

Jag köpte nån amnningsbh på lilla miraklet under rean, men sen har dom väl ngra på Lindex med?

Jag är jätte nojjig när det gäller sånna pigmentförändringar som kan komma, men hur vanligt är det egentligen? någon som har nå erfaranheter om detta?

Jag har inte lyckats tajma in nå fika med er, men vore det inte dags snart med ny fika?  skulle vara kul och snacka lite bebis nu när man gått på havandeskapspenning har man ganska mycket tid över!

• kramissara

Hej!
    Ja det är verkligen fint väder nu alltså, men gud vad man svettas! eller ialf jag haha
    och Li 81 du är inte ensam om att svullna upp, mina fötter känns helt runda under och mina fingrar ser ut som korvar, kan knappt knyta dem på kvällarna haha!

Tråkigt att man inte kunde följa på fikat, typiskt att man är ledig jämt men upptagen precis då,
    vi får styra upp fler fikastunder!

Jag har verkligen funderat mycket på bilbarnstol eller snarare babyskyddet hur man ska göra om man ska köpa eller hyra, hur ska ni tjejer göra? Är det någon som vet hur många år ett babyskydd "håller" om man köper det? tänker att man tjänar på att köpa om man ska ha fler barn men samtidigt vill man ha ett säkert skydd!

Njut av solen och ta hand om er!

• kramissara

Denna gång passar fikar alldeles utmärkt!

Fikalista för tisdag den 3/8 klockan 19:00 utanför Åhléns.
    Klaveret
    Pencil
    LindaMattias
    HannaMaria84 , troligast, jobbar natt
    Syster Maria
    Andrenna
    Lisabettan
    Jeanyn
    oxytocin
    Kramissara

• kramissara

hej på er alla tänkte uppdatera lite här!
    Vår lilla prinsessa Alice valde att komma till oss en vecka tidigare alltså i fredags den 6/8 kl 09.58, hon vägde 3245 gram och var 50 cm lång och helt underbar!
    Men tyvärr hade hon en infektion varav vi nu fortfarande ligger inne på barn4 =/ men allt går bra och hon mår bara bättre o bättre!

• kramissara

Hej var ett tag sen jag skrev nått nu, man får verkligen fullt upp när bebisen kommit!
    Kul att alla små bebisar börjar komma, kul med bebisfika snart istället för gravidfika =)

Ser att det är många som skriver om bebisar som är griniga på kvällen,
    kan meddela att våran tös också är väldigt grinig på kvällen, tyckte att hon verkade
    ha ont i magen då hon kunde vakna och bara tokskrika helt plötsligt!
    vi köpte minifom och det verkar hjälpa mot detta.
    Nu har hon dock  blivit grinig och inte vill sova på natten om
    hon inte får ligga och snutta vid bröstet, tyckte först att det var väldigt skönt
    att nått funkade mot hennes gallskrik, men har nu läst att det inte är att rekomendera
    att "mata bebisen till sömns", men samtidigt inte kul att hon bara skriker i flera timmar
    om hon inte får (japp vi prova att inte ge henne bröstet, efter 3 timmar gav jag upp)
    Kan det verkligen göra någon skillnad om dem vill snutta sig till sömns?

hade bra på er!

• kramissara

Ser att väldigt många har samma problem som vi när det gäller nattningen, lillan sover jättebra på dagarna inget gnäll eller så men så fort det är dags att lägga henne i sängen för natten så blir hon helt ombytt, ligger vaken och skriker och inget hjälper förutom bröstet. Men nu de senase dagarna har vi låtit henne somna i famnen på nedervåningen och sedan burit upp henne sovande till vår säng och då sluppit allt grin. Vet itne om det är så smart i längden men men det funkar för oss nu så då är det värt det! =)

Delta1: Jag har inte provat ge tillägg till natten, men jag har funderat på det, tänker att hon kanske skulle komma till ro lite lättare och kanske även sova lite lägre eftersom vår lilla tös sover max 2 timmar innan hon vill äta igen för att somna om, men vet inte om det beror på att hon är hungrig eller bara snuttig av sig.
    Pratade med en bekant som frågade om tösen sov i samma säng som oss, hon sa att lillan vaknar så ofta kan bero på att hon känner doften av mamma och mjölken och  därför vaknar mycket oftare, hon hade själv en liten som vaknade varann timme och tillslut började hon sova i soffen ett tag och bebis och pappa i sängen vilket gjorde att bebisen sov mycket längre stunder, vet inte om det är värt att testa men kanske!

• kramissara
    fika/lunch på onsdag 20/10 kl.11.30 på Café Station
    Andrenna
    Linda
    Syster Maria
    Knyttet
    Delta1
    LauraMaria
    Sofia76
    Jeanyn
    MissDezibel
    Klaveret
    tuds
    shioo
    KramisSara (beroende på hur natten varit)

Det skulle vara kul o träffa er alla, hoppas att kvällen och natten blir bra så
    vi orkar komma! :D
  • kramissara

Hej tjejer!
    längesen jag skrev nånting nu, men jag läser för fullt haha man har så lite tid nu förtiden, när lillan sover vill man passa på att göra så mycket annat!
    LindaMattias: Japp det är två sprutor, en i varje ben, alice fick dem för två veckor sedan, jag hade oeoat mig lite innan att hon kanske skulle bli otröstlig, men det gick rätt bra, klart att hon inte tyckte om det men det gick över fort. Sedan fick hon feber till kvällen men nästa dag mådde hon bra förutom lite öm i benen.

För övrigt så sover Alice fortfarande väldigt "dåligt" på natten, hon sover max 3 timmar i sträck, vilket gör att man är uppe några ggr/natt och matar och donar, man saknar verkligen att få sova en hel natt! Men men jag hoppas fortfarande att det ska bli bättre!

Jag har varit hemma hos mina föräldrar i veckan och sytt Alice dopklänning, först hade jag tänkt att ha den som jag och mina syskon och kusiner är döpta i, på den klänningen är alla namnen broderade, men sedan vart ja osäker om "alla" våra framtida barns namn skulle rymmas på den med tanke på att alla mina kusiners barn också är och ska döpas i den så då bestämde jag mig för och sy en egen och den blev superfin, ska bara köpa lite rosettband och brodera hennes namn så är den klar sen! Min faster påpekade att jag var den första som bröt traditionen, men men man måste väl skapa nya och egna traditioner med! =)

Jag fikar gärna på onsdag det passar perfekt!

Fikalista onsdag den 24e kl 11

Hanna
    Jeanyn
    Knytet och K
    Syster Maria
    KramisSara

• kramissara

Hej!
    Måste också passa fikat idag, min sambo var tvungen att ta bilen och jag känner mig inte manad på att åka buss, alldeles för bekväm av mig hahah men ha det så kul så hoppas jag att jag kan följa nästa gång! =)

• kramissara

Hej alla!
    Hade gärna varit med på fikat i onsdags men har varit i Åsele hos mina föräldrar, vi hade dop för Alice i lördags och det gick rätt bra, hon skrek rätt ljudligt när hon blev vatten doppad eller ja överhuvudtaget när prästen höll henne men det gick över fort!

Har haft en rätt jobbig vecka med lilla alice faktiskt, innan så ville hon alltid amma i samband med när hon skulle sova, men denna vecka har hon så fort hon blivit trött bara vrålskrikit när man lagt henne för att amma. Och  inte bara då utan om man försökt lägga henne i vagnen också, har varit tvungen att stå med henne och gungat henne så hon somnat för att hon skulle vilja äta, vet itne vad som flugit i henne, men det har börja bli lite bättre med maten, men hon vägrar fortfarande sova! igår höll vi på i 2 timmar, man får inte släcka ljuset man får inte lägga ner henne osv men hoppas att hon bara är i någon period som snart går över. Hon har även börjat vakna varannan timme på natten igen, inte kul måste jag säga!

Men annars är det full fart, hon pratar på och upptäcker nya saker varje dag, kan inte förstå att ett par händer kan vara så intressanta!

kram på er!

• kramissara

Hej!
    Det skulle vara kul att följa med på fikan, men ja kommer inte om Alice har en dålig dag!

Lunch/fika tisdag 21/12 kl 11 på Waynes

Syster Maria
    Hanna Maria
    Kramissara

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)