oxytocin skrev 2010-09-01 10:01:42 följande:
sofia76 skrev 2010-09-01 08:52:17 följande:
Måste bara klaga lite... har haft sån värk i höfterna inatt så det har varit svårt att sova. Vet liksom inte hur jag ska ligga för att det inte ska göra ont!! helst vill man kliva upp och gå men sömn/vila behövs ju i kroppen för att orka jobba. Hur gör ni andra när ni har såna nätter?
Ätit maxdos Alvedon under hela grav. men har fått ge med mig nu och börjat med Citodon också, vilket jag åt förra grav. också. Innehåller kodein som metaboliseras till morfin och på mig har de bra effekt. Påverkar inte fostret, intygade spec.mödra-läkaren mer än att den kan få abstinens. Vilket ju såklart inte är bra, men att ha ont och inte få sova är inte heller bra. Varma bad kan också vara skönt (ett tag iaf). Spikmattan hjälper lite.
Vad är maxdosen av alvedon? Upplevde idag att alvedon faktiskt hjälper lite grann.
Spikmatta har jag ju hemma, av någon anledning har jag trott det varit farligt att ligga på den när man är gravid, men så kanske inte är fallet. Ska nog lägga mig på den en stund ikväll.
Kollade i alla fall med försäkringskassan idag om man kan gå ned i tid och ändå har sin SGI kvar, och svaret blev JA! Måste ta mig en funderare hur jag ska göra med min heltid fram tills det är dags.